Plassat: Carrefour potwierdza swoją silną pozycję na rynku handlu detalicznego

Autor: dlahandlu.pl 14 sierpnia 2017 10:54

Plassat: Carrefour potwierdza swoją silną pozycję na rynku handlu detalicznego Fot. za Carrefour.com

- Carrefour w minionym roku wzmocnił swoją pozycję na światowym rynku handlu detalicznego. Grupa konsoliduje starannie wybrany portfel krajów, w których działa, a kryterium wyboru opiera się na dojrzałości rynków oraz ich rozwoju gospodarczym. Żadna inna grupa na świecie nie funkcjonuje na tak wielu rynkach. Nasz sukces to efekt strategii multikanałowej. Carrefour potwierdza swoją rolę jako wiodącego gracza na rynku - czytamy w liście Georges'a Plassata, wieloletniego prezesa Grupy Carrefour, który w lipcu br. ustąpił z tej funkcji. List opublikowano w raporcie, w którym sieć podsumowała miniony rok swojej działaności.

Plassat podkreślił, że misja grupy jest prosta: oferować klientom zdrowe jedzenie oraz zachęcać producentów do ciągłego polepszania jakości ich produktów. 

- Znajduje to odzwierciedlenie w strategii asortymentowej: rozwoju oferty żywności organicznej, wegańskiej i bezglutenowej, inwestycjach w ekskluzywne marki oraz dostosowywania oferty pod potrzeby konsumetów. Jednocześnie wiele uwagi poświęcamy sektorowi non-food (...). Carrefour przeszedł od modelu dystrybucji skierowanego do konsumenta na detaliczny model dedykowany dla klienta - podkreślił były prezes Grupy.

Sklepy Carrefoura na całym świecie odwiedza 13 mln klientów dziennie, a strona internetowa jest odwiedzana codziennie przez 2 mln użytkowników sieci.

Przypomnijmy: w drugim kwartale br. sprzedaż Grupy wyniosła 21,759 mld euro (wzrost LfL o 2.8%). Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 11,817 mld euro (wzrost LfL o 3,4 %), a sprzedaż w samej Francji to 9,942 mld euro (wzrost o 1,9 %). 

Natomiast sprzedaż firmy za pierwszą połowę to 43,053 mld euro (wzrost LfL o +2.1%). Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 23,706 mld euro (wzrost LfL o 2,8 %), a sprzedaż w samej Francji to 19,348 mld euro (wzrost o 1,3 %).

Sprzedaż za pierwszą połowę w sekcji pozostałe kraje europejskie, do których zalicza się Polska, wyniosła 11,163 mld euro (wzrost LfL o 2,2 %).

Natomiast sprzedaż sekcji pozostałe kraje europejskie w samym drugim kwartale wyniosła 5,778 mld euro (wzrost LfL o 3,4 %). 

Na koniec czerwca 2017 r. Grupa posiadała 12,052 sklepów (4,602 w Europie z wyłączeniem Francji, zamknięto 87 sklepów). 

Czytaj także: Mocne półrocze Carrefoura w Polsce: inwestycje w sklepy i technologie

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane