Plassat: Carrefour potwierdza swoją silną pozycję na rynku handlu detalicznego

Autor: dlahandlu.pl 14 sierpnia 2017 10:54

Plassat: Carrefour potwierdza swoją silną pozycję na rynku handlu detalicznego Fot. za Carrefour.com

- Carrefour w minionym roku wzmocnił swoją pozycję na światowym rynku handlu detalicznego. Grupa konsoliduje starannie wybrany portfel krajów, w których działa, a kryterium wyboru opiera się na dojrzałości rynków oraz ich rozwoju gospodarczym. Żadna inna grupa na świecie nie funkcjonuje na tak wielu rynkach. Nasz sukces to efekt strategii multikanałowej. Carrefour potwierdza swoją rolę jako wiodącego gracza na rynku - czytamy w liście Georges'a Plassata, wieloletniego prezesa Grupy Carrefour, który w lipcu br. ustąpił z tej funkcji. List opublikowano w raporcie, w którym sieć podsumowała miniony rok swojej działaności.

Plassat podkreślił, że misja grupy jest prosta: oferować klientom zdrowe jedzenie oraz zachęcać producentów do ciągłego polepszania jakości ich produktów. 

- Znajduje to odzwierciedlenie w strategii asortymentowej: rozwoju oferty żywności organicznej, wegańskiej i bezglutenowej, inwestycjach w ekskluzywne marki oraz dostosowywania oferty pod potrzeby konsumetów. Jednocześnie wiele uwagi poświęcamy sektorowi non-food (...). Carrefour przeszedł od modelu dystrybucji skierowanego do konsumenta na detaliczny model dedykowany dla klienta - podkreślił były prezes Grupy.

Sklepy Carrefoura na całym świecie odwiedza 13 mln klientów dziennie, a strona internetowa jest odwiedzana codziennie przez 2 mln użytkowników sieci.

Przypomnijmy: w drugim kwartale br. sprzedaż Grupy wyniosła 21,759 mld euro (wzrost LfL o 2.8%). Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 11,817 mld euro (wzrost LfL o 3,4 %), a sprzedaż w samej Francji to 9,942 mld euro (wzrost o 1,9 %). 

Natomiast sprzedaż firmy za pierwszą połowę to 43,053 mld euro (wzrost LfL o +2.1%). Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 23,706 mld euro (wzrost LfL o 2,8 %), a sprzedaż w samej Francji to 19,348 mld euro (wzrost o 1,3 %).

Sprzedaż za pierwszą połowę w sekcji pozostałe kraje europejskie, do których zalicza się Polska, wyniosła 11,163 mld euro (wzrost LfL o 2,2 %).

Natomiast sprzedaż sekcji pozostałe kraje europejskie w samym drugim kwartale wyniosła 5,778 mld euro (wzrost LfL o 3,4 %). 

Na koniec czerwca 2017 r. Grupa posiadała 12,052 sklepów (4,602 w Europie z wyłączeniem Francji, zamknięto 87 sklepów). 

Czytaj także: Mocne półrocze Carrefoura w Polsce: inwestycje w sklepy i technologie

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.