Plaza Centers na potężnym minusie, ale polskie nieruchomości rosną

Property News 23 sierpnia 2013 11:22

W pierwszym półroczu spółka Plaza Centers zanotowała łączną stratę na poziomie 81 mln euro. Według przedstawicieli firmy około 61 mln euro straty to wynik odpisów wartości nieruchomości handlowych w Serbii, Czechach, Indiach i w Grecji.

Spółce udało się podnieść m.in. średni wskaźnik skomercjalizowania powierzchni handlowej w swoich obiektach do 89 proc. (pod koniec 2012 roku było to 88 proc.). Firma chwali się także sprzedażą swojego centrum handlowego w Indiach oraz dobrych wynikach niektórych centrów handlowych, jak Zgorzelec Plaza (wzrost odwiedzalności w skali roku o 42 proc.) oraz Torun Plaza (wzrost odwiedzalności o 20 proc.).

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, trudności na europejskich rynkach powodują rozważne podejście do nowych projektów i inwestycji. Oznacza to, że Plaza Centers będzie w najbliższym czasie realizowała inwestycji z zapewnionym zewnętrznym finansowaniem.

Łączny zysk z działających centrów handlowych w pierwszym półroczu wyniósł 14,3 mln euro (w połowie ubiegłego roku było to 14,1 mln euro). O 1 mln euro spadł zysk z działalności obiektów rekreacyjnych i hazardowych.

Plaza Centers dysponuje obecnie 7. centrami handlowymi w Europie i Indiach. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem kolejnych 22 projektów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,72

  • Min

    1,12

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.