Po firmach kurierskich paczkomaty najpopularniejszą formą dostawy e-zakupów

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 10:35

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku, Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 proc. klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 proc.

Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21 proc., a w 2017 już tylko 13 proc. kupujących w sieci.

- Paczkomat InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę zarówno krajową jak i zagraniczną oraz zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Raport Gemiusa podaje ponadto, że obecnie 50 proc. klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41 proc. osób.

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. O ile w 2015 roku 12 proc. kobiet i 9 proc. mężczyzn korzystających z e-handlu wybierał Paczkomat to w 2017 roku  ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni - 27 proc. osób wybiera tą formę dostarczenia zakupów wobec 18 proc. wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oraz zaawansowania technologicznego oferowanych usług.

Komentarz Poczty Polskiej:

- Rozpatrując formy dostawy zakupów przez Internet na pozycję Poczty powinniśmy patrzeć przez pryzmat wartości takich jak: dostawa Pocztą 13% | odbiór zakupu w placówce pocztowej, kioskach Ruch i stacji benzynowych ~7% i dostawa kurierem 47% (w tym inni operatorzy i Poczta Polska).

Ta ostatnia forma dostawy stanowi obecnie ponad 60% wolumenów przesyłek KEP nadawanych przez klientów spółki czyli faktyczny udział Poczty Polskiej powinien być również powiększony o wskazania z pozycji „dostawa kurierem”. Odnosząc się do 2015 roku widzimy, iż w Poczcie Polskiej nastąpiła znaczna zmiana struktury nadawanych przesyłek szczególnie w usługach kurierskich dla których udział wśród wolumenów nadawanych przez klientów umownych zbliża się do 100%.

Dodatkowo ostatnie badania publikowane np. przez firmę Furgonetka lub platformę Shooper potwierdzają, iż wśród wszystkich przewoźników najpopularniejszą firmą jest właśnie Poczta Polska (uwzględniając listy i przesyłki kurierskie).

Reasumując, w rozmowach z naszymi partnerami biznesowymi ciągle obserwujemy wzrost ich świadomości w obszarze realizacji przez Pocztę Polską usług kurierskich co potwierdzają wyniki tegorocznego raportu - komentuje Michał Gawryluk, menadżer rynku KEP w Poczcie Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Irek 2017-11-21 15:07:15

    Teraz popularna staje się bliskapaczka.pl :). Jej dużym atutem jest to, że można ją odebrać w wielu punktach takich jak Żabka, placówki Poczty czy stacje benzynowe. Nadanie też kosztuje grosze, więc osobiście chętnie z niej korzystam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.