Po firmach kurierskich paczkomaty najpopularniejszą formą dostawy e-zakupów

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 10:35

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku, Paczkomat InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 proc. klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 proc.

Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21 proc., a w 2017 już tylko 13 proc. kupujących w sieci.

- Paczkomat InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę zarówno krajową jak i zagraniczną oraz zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Raport Gemiusa podaje ponadto, że obecnie 50 proc. klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41 proc. osób.

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. O ile w 2015 roku 12 proc. kobiet i 9 proc. mężczyzn korzystających z e-handlu wybierał Paczkomat to w 2017 roku  ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni - 27 proc. osób wybiera tą formę dostarczenia zakupów wobec 18 proc. wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oraz zaawansowania technologicznego oferowanych usług.

Komentarz Poczty Polskiej:

- Rozpatrując formy dostawy zakupów przez Internet na pozycję Poczty powinniśmy patrzeć przez pryzmat wartości takich jak: dostawa Pocztą 13% | odbiór zakupu w placówce pocztowej, kioskach Ruch i stacji benzynowych ~7% i dostawa kurierem 47% (w tym inni operatorzy i Poczta Polska).

Ta ostatnia forma dostawy stanowi obecnie ponad 60% wolumenów przesyłek KEP nadawanych przez klientów spółki czyli faktyczny udział Poczty Polskiej powinien być również powiększony o wskazania z pozycji „dostawa kurierem”. Odnosząc się do 2015 roku widzimy, iż w Poczcie Polskiej nastąpiła znaczna zmiana struktury nadawanych przesyłek szczególnie w usługach kurierskich dla których udział wśród wolumenów nadawanych przez klientów umownych zbliża się do 100%.

Dodatkowo ostatnie badania publikowane np. przez firmę Furgonetka lub platformę Shooper potwierdzają, iż wśród wszystkich przewoźników najpopularniejszą firmą jest właśnie Poczta Polska (uwzględniając listy i przesyłki kurierskie).

Reasumując, w rozmowach z naszymi partnerami biznesowymi ciągle obserwujemy wzrost ich świadomości w obszarze realizacji przez Pocztę Polską usług kurierskich co potwierdzają wyniki tegorocznego raportu - komentuje Michał Gawryluk, menadżer rynku KEP w Poczcie Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Irek 2017-11-21 15:07:15

    Teraz popularna staje się bliskapaczka.pl :). Jej dużym atutem jest to, że można ją odebrać w wielu punktach takich jak Żabka, placówki Poczty czy stacje benzynowe. Nadanie też kosztuje grosze, więc osobiście chętnie z niej korzystam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane