Po wynikach JM za I kw. analitycy podnoszą prognozę sprzedaży LfL dla sieci na cały rok

Autor: dlahandlu.pl 21 kwietnia 2017 09:52

Analitycy Haitong Bank komentując wyniki Jeronimo Martins po I kw. 2017 roku napisali, że Biedronka wyprzedziła rynek, ponieważ sprzedaż żywności w Polsce wzrosła o 3 proc. zaś sprzedaż Biedronki o 8,4 proc. co wskazuje na przewagę o 5,4 punktu procentowego. Udało się to dzięki zintensyfikowaniu strategii opierającej się na kampaniach promocyjnych i akcjach in-out, które wzmacniają przywództwo cenowe sieci i ofertę detalisty.

Dzieje się to przy wzroście marży procentowej EBITDA do 6,8 proc. z 6,6 proc. Jednocześnie zapowiedź niższych od oczekiwanych podwyżek pensji pracowników sieci spowodowała podwyższenie przez analityków wskaźnika marży do 7,2 proc. na lata 2017-2020. Jednocześnie analitycy podnieśli także prognozę sprzedaży LfL w 2017 roku do 6,3 proc.

Analitycy podkreślają, że rozczarowujące są natomiast wyniki sieci Ara w Columbii, gdzie sprzedaż w przeliczeniu na mkw. spadła o 5 proc. rdr.

Przeczytaj także:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,22

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane