Pogoda napędza sprzedaż sieciówkom

Autor: wyborcza.biz 23 września 2013 09:01

Deszczowa końcówka wakacji i deszczowy wrzesień napędza sieciom detalicznym sprzedaż płaszczy, kurtek i butów. Czołowe polskie firmy notują kilkanaście procent większe przychody niż przed rokiem - pisze serwis Wyborcza.biz.

Pogoda nas w tym roku nie rozpieszcza. Zamiast babiego lata prawie non stop pada deszcz. Dlatego Polacy szybko musieli zapomnieć o wakacyjnym plażowaniu i przestawić się na jesienne słoty. T-shirty zostały zamienione na kurtki, a sandały na ciepłe buty. Ci, którzy nie mieli swojej szafie ciepłych ubrań, ruszyli do sklepów.

Efekt? Tegoroczna skala zakupów kolekcji jesienno-zimowych jest o kilkanaście procent większa niż w ubiegłym roku.

O tym, że nie można nie doceniać wpływu pogody na sprzedaż detaliczną, świadczą też przykłady z pierwszej połowy roku, kiedy długa zima przełożyła się na wyniki wielu marek.

Przyznała to chociażby Coca-Cola, której zaciążyły wyniki w Europie, gdzie mieliśmy długą i srogą zimę oraz chłodną wiosnę. W drugim kwartale zyski firmy z Atlanty spadły do 2,68 mld dolarów wobec 2,79 mld sprzed roku.

Mroźne temperatury dały się we znaki także hiszpańskiemu Inditeksowi, właścicielowi takich marek jak Zara czy Bershka i szwedzkiemu H&M. Ta pierwsza spółka zanotowała 438 mln euro zysku - najmniej od czterech lat.

Spadek sprzedaży notowały też polskie sieci sklepów, który został jednak nadrobiony w maju, kiedy łączna sprzedaż odzieży i obuwia wzrosła prawie o 15 proc.

Na długą zimę narzekali także piwowarzy. Ich zdaniem w tym roku sezon zaczął się później ze względu na mroźny kwiecień, bardzo wysokie temperatury w lipcu i sierpniu spowodowały zaś, że Polacy zamiast piwa sięgali po wodę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane