POHiD: Międzynarodowe sieci sprzedają polskie produkty

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2018 09:19

POHiD: Międzynarodowe sieci sprzedają polskie produkty Fot. Shutterstock.com

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, zrzeszająca największe sieci handlowe w Polsce, z uwagą przyjęła apel Pana Premiera Mateusza Morawieckiego, wygłoszony 12 stycznia br., dotyczący sprzedaży i promocji polskich produktów.

"Firmy członkowskie POHiD od lat przyczyniają się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. O skali ich zaangażowania mogą świadczyć dotychczasowe inwestycje, które wyniosły w Polsce ponad 50 mld euro, a także ponad 200 tys. stworzonych miejsc pracy. Sieci handlowe nie tylko wprowadzają innowacyjne rozwiązania i unikalne know-how, wdrażają także wysokie standardy współpracy z kontrahentami, producentami, firmami logistycznymi i transportowymi" - czytamy  w oświadczeniu POHiD w sprawie sprzedaży i promocji polskich produktów w sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD. 

- Międzynarodowe sieci handlowe są przy tym istotnymi partnerami dla krajowych producentów. Produkty spożywcze oferowane w sieciach to w przeważającej mierze produkty rodzime, pochodzące od polskich dostawców i wytwórców płodów rolnych. Dla wielu polskich firm ta współpraca to ważny impuls do rozwoju, zachęcający je do stałego podnoszenia jakości, certyfikacji, rozszerzania asortymentu - informuje POHiD.

Czytaj także: Prezes Lidla zaprasza premiera Morawieckiego na zakupy
Morawiecki: Polskie produkty rolne powinny być jak najlepiej traktowane w sieciach handlowych

"Firmy członkowskie POHiD już od lat podejmują działania, które otwierają polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, a także promują polską żywność i polskie rolnictwo. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekroczyła 10 mld zł rocznie. Międzynarodowe sieci handlowe za priorytet uznają współpracę na lokalnych rynkach z lokalnymi dostawcami, bo tylko taki model biznesowy pozwala zaoferować klientom świeże produkty wysokiej jakości, a jednocześnie uszanować tradycję danego kraju oraz przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe konsumentów. Dzięki takiemu modelowi współpracy z zagranicznymi sieciami wielu polskich producentów zbudowało swoją pozycję rynkową, rozszerzając zasięg i skalę działania." - czytamy w oświadczeniu.

  • nie dla stonki 2018-01-19 21:24:19

    polskie produkty są przeważnie niskiej jakości oszukane , kupując polskie produkty niszczy się zdrowie

  • Piotr Bartnik 2018-01-19 15:45:01

    To proszę jeszcze podać % nasycenia markami własnym w sieciach. Zabijacie polskie marki, zmuszając producentów do podwykonawstwa. W tym sensie, to nie są polskie produkty.

    Porównując do przemysłu maszynowego, jesteśmy spożywkową montownią. Mamy tylko niewielki udział w zysku całego łańcucha dostaw. Nie mam racji? To proszę podać nazwę globalnej marki oryginalnie polskiej i do tego spożywczej. Potrzebne są przepisy dekoncentracyjne, ograniczające nasycenie markami własnymi do maksimum 20%. A jest średnio 60-70%?

  • Ania 2018-01-19 12:02:48

    Bardzo dobrze, polskie produkty są naprawdę dobre i trzeba je doceniać. Ja np. jak chodze do lidla to nie biorę tej ich firmowej wody tylko cisowiankę. Wiem, że dobra jest a cena podobna

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.