POHiD: Międzynarodowe sieci sprzedają polskie produkty

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2018 09:19

POHiD: Międzynarodowe sieci sprzedają polskie produkty Fot. Shutterstock.com

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, zrzeszająca największe sieci handlowe w Polsce, z uwagą przyjęła apel Pana Premiera Mateusza Morawieckiego, wygłoszony 12 stycznia br., dotyczący sprzedaży i promocji polskich produktów.

"Firmy członkowskie POHiD od lat przyczyniają się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. O skali ich zaangażowania mogą świadczyć dotychczasowe inwestycje, które wyniosły w Polsce ponad 50 mld euro, a także ponad 200 tys. stworzonych miejsc pracy. Sieci handlowe nie tylko wprowadzają innowacyjne rozwiązania i unikalne know-how, wdrażają także wysokie standardy współpracy z kontrahentami, producentami, firmami logistycznymi i transportowymi" - czytamy  w oświadczeniu POHiD w sprawie sprzedaży i promocji polskich produktów w sieciach handlowych zrzeszonych w POHiD. 

- Międzynarodowe sieci handlowe są przy tym istotnymi partnerami dla krajowych producentów. Produkty spożywcze oferowane w sieciach to w przeważającej mierze produkty rodzime, pochodzące od polskich dostawców i wytwórców płodów rolnych. Dla wielu polskich firm ta współpraca to ważny impuls do rozwoju, zachęcający je do stałego podnoszenia jakości, certyfikacji, rozszerzania asortymentu - informuje POHiD.

Czytaj także: Prezes Lidla zaprasza premiera Morawieckiego na zakupy
Morawiecki: Polskie produkty rolne powinny być jak najlepiej traktowane w sieciach handlowych

"Firmy członkowskie POHiD już od lat podejmują działania, które otwierają polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, a także promują polską żywność i polskie rolnictwo. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekroczyła 10 mld zł rocznie. Międzynarodowe sieci handlowe za priorytet uznają współpracę na lokalnych rynkach z lokalnymi dostawcami, bo tylko taki model biznesowy pozwala zaoferować klientom świeże produkty wysokiej jakości, a jednocześnie uszanować tradycję danego kraju oraz przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe konsumentów. Dzięki takiemu modelowi współpracy z zagranicznymi sieciami wielu polskich producentów zbudowało swoją pozycję rynkową, rozszerzając zasięg i skalę działania." - czytamy w oświadczeniu.

  • nie dla stonki 2018-01-19 21:24:19

    polskie produkty są przeważnie niskiej jakości oszukane , kupując polskie produkty niszczy się zdrowie

  • Piotr Bartnik 2018-01-19 15:45:01

    To proszę jeszcze podać % nasycenia markami własnym w sieciach. Zabijacie polskie marki, zmuszając producentów do podwykonawstwa. W tym sensie, to nie są polskie produkty.

    Porównując do przemysłu maszynowego, jesteśmy spożywkową montownią. Mamy tylko niewielki udział w zysku całego łańcucha dostaw. Nie mam racji? To proszę podać nazwę globalnej marki oryginalnie polskiej i do tego spożywczej. Potrzebne są przepisy dekoncentracyjne, ograniczające nasycenie markami własnymi do maksimum 20%. A jest średnio 60-70%?

  • Ania 2018-01-19 12:02:48

    Bardzo dobrze, polskie produkty są naprawdę dobre i trzeba je doceniać. Ja np. jak chodze do lidla to nie biorę tej ich firmowej wody tylko cisowiankę. Wiem, że dobra jest a cena podobna

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,89

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane