Pokolenie Henryków - czego oczekują od centrum handlowego?

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2017 14:29

Potrzeby i oczekiwania konsumentów są jednym z priorytetów podczas przygotowywania długofalowej strategii funkcjonowania centrum handlowego. Pracując nad koncepcją naszego najnowszego obiektu w Tychach, wzięliśmy pod uwagę dynamicznie zmieniające się zachowania klientów, kształtujące sposoby konsumpcji, i w konsekwencji wpływające na tworzenie się grup klientów o specyficznych cechach i wymaganiach - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Na polskim rynku wykształciła się silna grupa konsumentów aspirujących do miana wyższej klasy średniej. Jej przedstawiciel to tak zwany Henryk (z ang. High Earner Not Rich Yet), który jest mieszkańcem dużego miasta, mieszczącym się w przedziale wiekowym 26-45 lat. Posiada wykształcenie wyższe, a jego dochód netto wynosi co najmniej 3 tys. zł. Lubi wygodne życie w zgodzie ze sobą, ceni niezależność, korzysta z najnowszych technologii, szuka emocji. Jednocześnie mieszka na kredyt i obawia się problemów w życiu osobistym. Jak podaje raport „Pokolenie Henry” GfK Clue PR, Henrykowie deklarują, że gadżety technologiczne ułatwiają życie oraz są synonimem wiedzy i otwartego umysłu.

Henrykowie to konsumenci odważni i jednocześnie wymagający. Na ich potrzeby centra handlowe odpowiadają strategią sprzedaży wielokanałowej, wykorzystującą najnowsze technologie i oferującą szeroki wachlarz rozwiązań, które ułatwiają i unowocześniają proces zakupowy. Omnichannel zakłada m.in. synergię handlu w kanałach on- i offline. Klient po wejściu do sklepu stacjonarnego na ekranie swojego smartfona może np. zobaczyć przygotowaną specjalnie dla niego, adekwatną do wieku, płci i preferencji, ofertę marki. Może skorzystać z wirtualnej przymierzalni lub otrzymać informacje na temat oglądanej na manekinie stylizacji i lokalizacji prezentowanych ubrań na sklepowych półkach. Strategia działania wielokanałowego zakłada też zamawianie zakupów online, poza centrum handlowym lub na jego terenie, i odbiór nabytych produktów w sklepach stacjonarnych. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu salony marek funkcjonują nie tylko jako placówki handlowe, ale również jako punkty odbioru towaru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,98

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane