Polacy chcą krajowych warzyw i owoców

www.portalspozywczy.pl 24 stycznia 2017 10:23

Obecne w naszym kraju sieci handlowe przebijają się w komunikowaniu na temat polskich owoców i warzyw w ofercie. To patriotyzm lokalny czy chwyt marketingowy? Być może jedno i drugie. Jedno jest jednak pewne współpraca na linii dostawcy-sieci jest konieczna i właściwa, gdyż polscy konsumenci coraz chętniej i bardziej świadomie sięgają po rodzime owoce i warzywa.

Trudno o dane, które określają jaka część owoców i warzyw w sieciach handlowych obecnych w naszym kraju pochodzi od polskich dostawców. Zdaniem Mirosława Maliszewskiego, prezesa Związku Sadowników RP, można niejako na skróty wywnioskować, że jest to zależne od międzynarodowej konkurencji w konkretnym produkcie. - W jabłkach na pewno proporcja jest nie gorsza niż 1:10, ale w przypadku innych gatunków owoców może być rożnie. Decyduje tu sezonowość zależna od klimatu - mówi Mirosław Maliszewski.

Czy polscy konsumenci chętnie sięgają po polskie owoce i warzywa w sieciach handlowych, czy sieciom obecnym w naszym kraju zależy na polskich dostawcach?

- Widzę bardzo korzystny trend. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkt polski, nawet jeśli jest on nieco gorszej jakości, albo nieco droższy niż importowany. Uważają oni, że polskie owoce i warzywa są zwyczajnie lepsze. Co prawda produkty importowane kuszą kolorami, opakowaniami, często też intensywną reklamą, to jednak maja opinię nieco "sztucznych". Ponadto zaczynamy obserwować początki tzw. patriotyzmu konsumenckiego, czyli wybieranie polskich produktów celem wspierania rodzimych producentów - dodaje szef sadowników.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,74

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11052

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane