Polacy, którzy wrócili z zagranicy szukają na sklepowych półkach polskich produktów

Autor: pr, dlahandlu.pl 5 kwietnia 2017 11:46

Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65% Polaków, którzy mieszkali poza Polską po powrocie do kraju chętniej niż przed wyjazdem sięga po naszą rodzimą żywność

Twórcy kampanii „Polska smakuje każdego dnia” zwrócili się o opinię Polaków, którzy przez jakiś czas mieszkali za granicą o opinię ws. polskich produktów.

Okazuje się, że w trakcie pobytu z daleka od kraju najbardziej brakowało im polskiego pieczywa (41%), naszych tradycyjnych potraw, takich jak pierogi, bigos czy zupy (41%), mięs i wędlin (38%), produktów mlecznych (13%) oraz owoców i warzyw (9%)[2] – wynika z badania zrealizowanego w ramach kampanii „Polska smakuje każdego dnia”.

Tęsknota za polskim jedzeniem wpływa na to, co kupujemy po powrocie z zagranicy. Aż 65% Polaków, którzy mieszkali poza Polską po powrocie do kraju chętniej niż przed wyjazdem sięga po naszą rodzimą żywność. Z badań wynika, że polskie produkty cenimy przede wszystkim za ich smak, jakość i świeżość.

Jak znaleźć polskie produkty? Warto zwracać uwagę na etykiety oraz oznaczenia unijnych
i krajowych systemów jakości. Kontrola procesu wytwarzania produktu certyfikowanego gwarantuje, że spełnia on wysokie wymagania określone standardami systemów jakości żywności. Warto sięgać po produkty z oznaczeniami: Gwarantowana Tradycyjna Specjalność, Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne, Rolnictwo ekologiczne, Integrowana produkcja, Jakość Tradycja, System Jakości Wieprzowiny – PQS, QMP – System Jakości Wołowiny oraz QAFP – System Gwarantowanej Jakości Żywności.

Niemal trzech na czterech (73%) Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt rolno-spożywczy wiedząc, że pochodzi on z Polski.

Stwierdzenie, że robiąc zakupy patrzymy tylko na cenę, to mit. Wprawdzie to wciąż najważniejszy czynnik, na który zwracamy uwagę podczas zakupów (61%), ale niemal równie ważne są dla nas smak (53%) oraz skład (50%). Jedynie co czwarty badany kieruje się marką czy nazwą producenta.[5]

- Wyniki tego badania świadczą o dużej świadomości polskich konsumentów. Coraz lepiej wiemy, jak i gdzie szukać produktów dobrej jakości, dobra żywność to gwarancja pysznej
i zdrowej kuchni – komentuje Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Badanie zostało realizowane w dniach 20–23 marca 2017 na próbie 576 osób w wieku 18 lat i więcej, którzy w ciągu swojego życia przebywali nieprzerwanie za granicą dłużej niż 3 miesiące.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane