Polacy na 1. miejscu w Europie pod względem częstotliwości zakupów

Autor: dlahandlu.pl 29 lutego 2016 14:41

Jak wynika z danych firmy Nielsen Polacy są narodem, który robi zakupy najczęściej. Jako miejsca zakupów wybieramy najczęściej małe sklepy spożywcze, dyskonty, sklepy convenicence, supermarkety. Najrzadziej bywamy w hipermarketach - wynika z prezentacji firmy Nielsen "Omnichannel - przyszłość handlu".

W małych sklepach osiedlowych Polacy bywają blisko 13 razy w miesiącu, w dyskontach 12 razy w miesiącu, w sklepach convenience - 9 razy w miesiącu, w supermarketach 7 razy w miesiącu, a w hipermarketach - średnio 5,4 razy w miesiącu. Na przestrzeni ostatnich 5 lat (2010-2015) znacząco wzrosła w Polsce częstotliwość wizyt w dyskontach z 7 do 12 razy w miesiącu, ale jednocześnie na tym samym poziomie utrzymała się liczba wizyt w małych sklepach osiedlowych - 13 razy w miesiącu. I jest to najwyższy wynik w Europie. Na drugim biegunie jest Izrael, gdzie klienci średnio 6,8 razy miesięcznie robią zakupy w małych sklepach, 6,6 razy w supermarketach i 4,6 razy na miesiąc w hipermarketach. Jednocześnie częstotliwość zakupów Polaków w dyskontach także jest najwyższa w Europie. W Danii klienci odwiedzają dyskonty 10,1 razy na miesiąc, w Norwegii - 8,6 razy na miesiąc, a w Niemczech -7,7 razy na miesiąc.

Na drugim miejscu po Polakach znaleźli się klienci z Bułgarii, którzy podobnie jak Polacy ponad 13 razy w miesiącu bywają w małych sklepach spożywczych. Do dyskontów chodzą znacznie rzadziej 4,6 razy w miesiącu. Niską pozycję zajmują w Bułgarii sklepy convenience - klienci bywają tam tylko 2,5 razy w miesiącu. Dodatkowo Bułgarzy 5,8 razy miesiącu bywają w hipermarketach, oraz 12,7 razy w supermarketach. Zajmująca trzecie miejsce pod względem częstotliwości zakupów Hiszpania charakteryzuje się: 10,4 miesięcznych wizyt klientów w supermarketach, 7 wizytami miesięcznie w sklepach convenience, 5,6 razy w małych sklepach spożywczych, 5 razy miesięcznie w hipermarketach  oraz 4,9 razy w dyskontach. 

"Prezentacja Omnichannel - przyszłość handlu" Nielsena prezentowana była podczas śniadania biznesowego In-Store Media.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane