PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Polacy na 2. miejscu w UE pod kątem zgłaszania nieuczciwych praktyk handlowych

Autor: pr, dlahandlu.pl 11 marca 2016 09:26

Wedle badania KE problem podatnych konsumentów dotyczy całej Europy. Tuż przed Światowym Dniem Konsumenta Europejskie Centrum Konsumenckie przygląda się najnowszym statystykom.


Na podstawie raportu KE wyróżniła 5 grup. Warto zwrócić uwagę na położenie geograficzne państw należących do poszczególnych grup.

· Grupa 1. Głównie kraje germańskie i skandynawskie. Wykazują najmniejszy wskaźnik podatności konsumenckiej: Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia, Luksemburg, Holandia, Austria i Islandia

· Grupa 2. Głównie sąsiedzi krajów z Grupy 1. Współczynnik podatności w tych krajach jest mniejszy od uśrednionego wyniku: Czechy, Wielka Brytania, Finlandia, Belgia, Malta i Słowacja

· Grupa 3. Grupa krajów Europy wschodniej. Współczynnik podatności konsumenckiej jest wyższy od uśrednionego wyniku: Węgry, Estonia, Litwa, Łotwa, Bułgaria, Polska i Hiszpania

· Grupa 4.  Grupa składająca się z krajów Europy Południowo-Wschodniej. Charakteryzują się wysokim wskaźnikiem podatności: Grecja, Cypr i Rumunia.

· Grupa 5. Grupa krajów zlokalizowana nad Morzem Adriatyckim oraz Oceanem Atlantyckim. Kraje wykazują średni lub wysoki wskaźnik podatności konsumenckiej na konkretny wskaźnik, na inny natomiast bardzo niski: Włochy, Słowenia, Francja, Portugalia

Powyższe badanie warto uzupełnić o wyniki najnowszego European Scoreboard z września 2015. Wyniki dotyczą wszystkich konsumentów, nie tylko tych wymagających szczególnego traktowania, ale to właśnie tej grupie najtrudniej sobie radzić z nieuczciwymi praktykami czy wyszukać informacje nt. praw konsumenta.

Konsumenci regularnie mają do czynienia z nieuczciwymi praktykami. 41% konsumentów  doświadczyła uciążliwych kontaktów telefonicznych lub mailowych w celu sprzedaży produktu, 30% konsumentów spotkało się z reklamami wprowadzającymi w błąd, 26% doświadczyło otrzymania produktu bezpłatnego, który wiązał się w konsekwencji z płatnościami.

Tylko 41% konsumentów wie, że ma prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru, 56 % konsumentów słyszało o możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość

Jeśli chodzi o wyniki Polski wysnuto następujące wnioski:

· Zaufanie konsumentów do usługodawców i sprzedawców rośnie od 2008 r.

·  Polski konsument jest na drugim miejscu w UE pod kątem zgłaszania nieuczciwych praktyk handlowych

Ale..

· Polska ma najniższy wskaźnik w UE w egzekwowaniu i przestrzeganiu prawa. Znalazła się też wśród państw, w których konsumenci mają największe trudności w dochodzeniu roszczeń, a więc w trakcie procedury reklamacyjnej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,65

  • Śr

    6,29

  • Min

    2,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.