Polacy od lat są powściągliwi w wydatkach z okazji Walentynek

Autor: pr/dlahandlu.pl 10 lutego 2016 14:59

W lutym w sklepach zaczyna się walentynkowa gorączka, która bardziej dopada handlowców, niż zakochanych. Polacy od lat są powściągliwi w wydatkach z okazji Dnia Św. Walentego. Ponad połowa Polaków obchodzących to święto deklaruje, że na prezent dla bliskich przeznaczy kwotę do 50 zł. Co trzeci wyda do 100 zł, a tylko nieliczni (13% deklaracji) planują przeznaczyć więcej niż 100 zł. Porównując jednak wydatki do lat ubiegłych, widać trend wzrostowy.

14 lutego zakochani pod każdą szerokością geograficzną składają sobie życzenia i wręczają upominki. Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll (POP), ponad połowa Polaków (57 proc.) obchodzi święto zakochanych. 86 proc. planuje ofiarować najbliższym drobiazg. Sześciu na dziesięciu ankietowanych podaruje prezent wyłącznie drugiej połówce, a co piąty wręczy upominek nie tylko partnerowi, ale także przyjacielowi lub komuś z rodziny.

Spośród osób, które w tym roku będą obchodzić Walentynki, to panowie (62%) częściej niż panie (52%) deklarują chęć świętowania w wyjątkowy sposób. Połowa ankietowanych wskazała jednak, że spędzi to święto w domu. Tylko co trzeci planuje wypad „do miasta”. Panowie najchętniej wybraliby kino (17%), panie – restaurację (14%). 

Na zyski z okazji Dnia Zakochanych mogą liczyć przede wszystkim centra handlowe, gdzie po upominek uda się ponad połowa badanych. Klientów nie zabraknie też w kwiaciarniach (31%) oraz sklepach internetowych (29%). Panowie po prezent wybiorą się do kwiaciarni (47%), a 1/3 mężczyzn zrobi zakupy online (32%). Kobiety najczęściej będą klientami centrów handlowych (68%) oraz małych wyspecjalizowanych sklepów (27%).

Jak się przedstawia lista prezentów? Na prowadzeniu niezmiennie od lat znajdują się kwiaty, słodycze i biżuteria dla pań oraz perfumy, słodycze i płyty dla panów. Kobiety jako najlepszy prezent dla siebie wskazały kolejno: kwiaty, biżuterię, bilety (na koncert, do teatru itp.) oraz perfumy. Panowie natomiast chcieliby dostać książkę, perfumy albo płytę. Słodycze w prezencie walentynkowym to marzenie zaledwie co dziesiątej ankietowanej pani. Tymczasem prawie połowa twierdzi, że właśnie słodycze dostaje najczęściej. 

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 1-7 lutego 2016 metodą ankiety online, na grupie 481 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,19

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane