Polacy opracowali narzędzie do analizy marketingowej stron www

Autor: PAP 15 sierpnia 2015 13:14

Polacy z zespołu Blink.pl opracowali pierwsze na świecie narzędzie do audytu stron www pod kątem marketingowym. Analizator sprawdza, czy zamieszczone treści są atrakcyjne dla odbiorcy - powiedział PAP pomysłodawca projektu Artur Pajkert.


Analizator bada na razie tylko strony w języku polskim. Dzięki niemu można sprawdzić podstawowe zagadnienia, pomagające w wysokim pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania internetowego; bada także atrakcyjność marketingową strony dla potencjalnego odbiorcy.

Jak wyjaśnił Pajkert, do tej pory tego typu audyty były możliwe do wykonania tylko przez ludzi, którzy podejmowali się interpretacji, jak dana strona wpływa na człowieka.

"W marketingu strony internetowej ważne są dwie rzeczy: żeby robot indeksujący mógł ją dobrze przeczytać i żeby znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na przekazywanie ruchu na stronę. Ważne jednak, aby użytkownicy dokonali tego, czego od nich oczekujemy - np. zapisali się na newsletter, dokonali zakupu itp." - powiedział PAP Pajkert.

Zwrócił też uwagę, że jest to unikatowa, niespotykana nigdzie indziej, funkcja narzędzia. "Postanowiliśmy wypełnić tę lukę, czyli w automatyczny sposób przeanalizować treści strony internetowej pod kątem ich wpływu nie na wyszukiwarkę, ale na żywego człowieka" - dodał.

Jak powiedział, analizator klasyfikuje to, co odbiorcy uznają na stronach internetowych jako pożądane i niepożądane.

"Korzystaliśmy w niewielkim stopniu z narzędzi informatycznych, oczywiście wykorzystaliśmy jakieś algorytmy, które analizują pewne językowe konstrukcje. (...) Sprawdzane są m.in. wszelkiego typu wezwania do akcji, np. czasowniki w trybie rozkazującym - +zapisz się+, +wyprodukuj+, +kup+ itp." - wyjaśnił Pajkert.

Wynik w jednej kategorii nie przesądza o dobrej lub złej ocenie jakości strony, ale dzięki analizowaniu wielu aspektów, m.in. przejawów nadmiernej koncentracji na sobie można wypracować ogólną ocenę, która okazuje się trafna dla ok. 80-90 proc. analizowanych stron - dodał pomysłodawca projektu.

"Wielu właścicieli małych i średnich firm ma tendencję do budowania treści na stronie przez pryzmat siebie: +my+, +nasza firma+, +my istniejemy od+, jednak użytkownik jest także skoncentrowany na sobie i chciałby wiedzieć, co on może z tego mieć. (...) Dlatego wykrywając różne struktury językowe, możemy stwierdzić, czy treści wykazują zbyt duże skoncentrowanie na sobie" - zaznaczył pomysłodawca projektu.

Jak podkreślił, analizator cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie, że przed jego opublikowaniem twórcy szacowali, że skorzysta z niego 200-300 osób. Tymczasem do tej pory liczba przeanalizowanych stron sięgnęła 5 tys. Dodał, że we wrześniu lub październiku br. rozpoczną się pierwsze testy narzędzia w wersji angielskiej. Nadal będą też trwać prace nad rozbudową analizatora polskich stron.

Narzędzie jest bezpłatne.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • artmetic ekonsulting 2015-08-20 02:58:04

    Analityka danych, e-marketing, informacja gospodarcza:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.