Polacy robią świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. Parę lat temu szał zakupowy rozkładał się na cały grudzień

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 15 grudnia 2015 10:26

Blisko połowa Polaków (46%) liczy w tym roku na świąteczne promocje i przeceny, które pojawiają się w szczycie sezonu. - Z roku na rok widzimy, jak Polacy powstrzymują się z zakupami do ostatniej chwili, licząc na gest handlowców, promocje i zaczynające się wtedy zimowe wyprzedaże. Tydzień poprzedzający święta jest dziś najgorętszym w polskim kalendarzu handlowym. Tylko w galeriach handlowych notujemy w tym czasie nawet dwukrotny wzrost odwiedzin i obrotów. Tymczasem jeszcze parę lat temu szał zakupowy rozkładał się na cały grudzień - mówi Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.

- Jeszcze kilka lat temu kupowaliśmy nerwowo i pod wpływem chwili, a same zakupy były rzadko planowane. Dziś jesteśmy pragmatyczni, planujemy, obserwujemy promocję, nauczyliśmy się już taktyk handlowców i wiemy, kiedy szerzej otworzyć portfele. Ponadto coraz częściej odkładamy zakupy na ostatnią chwilę, bo wiemy czego chcemy - mówi Piotr Gajda.

 Mamy także do tego źródła. Już 32 proc. z nas zakupy w galerii handlowej zaczyna od przejrzenia sklepów internetowych. Tzw. webrooming, czyli zapoznanie się z ofertą w sieci i zakup w sklepie stacjonarnym zyskuje na popularności. Chętnie sięgamy także po gazetki i katalog sklepów (22 proc.). 1 na 10 Polaków zagląda także do social mediów sklepów.

 - Dzisiejszy konsument jest zdecydowanie lepiej przygotowany do zakupów świątecznych niż ten 5 lat temu. Rozumie mechanizmy promocji i swoje prawa. Wie przy tym gdzie szukać rzeczy w atrakcyjnych cenach i ile może zwlekać z ich zakupem. To nowy typ klienta - rozsądny sprinter zakupowy - mówi Piotr Gajda.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.