Polacy wybierają wakacje w kraju. To szansa dla detalistów

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2017 13:11

Polacy wybierają wakacje w kraju. To szansa dla detalistów Fot. Shutterstock

Przeszło 16 mln Polaków zamierza wyjechać w tym roku na wakacje. 26% wyjeżdżających (4,2 mln) wybiera się za granicę. Pozostałe 74% (12,3 mln) zdecydowało się na wypoczynek w Polsce. Ok. 7% dzieci będzie mogło pojechać na wakacje dzięki świadczeniu z programu Rodzina 500+ - wynika z badania firmy Mondial Assistance. To szansa również dla detalistów.

Sieci handlowe zauważyły, że warto być tam, gdzie turyści. W małych miejscowościach turystycznych otwieranie sklepu nie zawsze ma uzasadnienie ekonomiczne, dlatego detaliści decydują się na tzw. sklepy sezonowe. 

W ubiegłym roku w turystycznych miejscowościach pojawiły się m.in. sklepy Coccodrillo, 4F, Diverse. Specjalny format sprzedaży najlepiej sprawdza się w miejscowościach nadmorskich i w górach. W przypadku sieci odzieżowych takie działaniania mają nie tylko sens ekonomiczny, ale i wizerunkowy - jest okazja do zaprezentowania swojej oferty letniej i pokazania się konsumentowi w innym koncepcie i okolicznościach. 

Także sieci spożywcze uznały otwieranie sklepów w miejscowościach turystycznych za dobry pomysł. W ubiegłym roku nad polskim morzem widoczny był szyld Polomarketu. Większość z nich to placówki całoroczne. Nad Bałtykiem działa poand 20 sklepów tej sieci m.in. w Kołobrzegu, Mielnie, Rewalu, Świnoujściu, Ustroniu Morskim, Władysławowie, Ustce, Redzie, Pucku, Łebie, Krynicy Morskiej, Jastrzębiej Górze, Helu, Gdyni i Gdańsku i Dźwirznie. - Wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów, dlatego nasz dźwirzyński sklep działać będzie 17 godzin na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Ma być to ułatwieniem dla turystów spędzających w Dźwirzynie wakacje – tłumaczył w ubiegłym roku Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu w POLOmarkecie.

Rok temu na Żabka zdecydowała się na otwarcie sezonowych punktów przy wejściu na plaże w Międzyzdrojach i Międzywodziu. Nadmorskie punkty działały dłużej niż pozostałe Żabki, bo aż do 2:00. - Na urlopie jeszcze częściej niż zwykle robimy szybkie, niewielkie zakupy. Woda mineralna, kanapka, lody, a niekiedy podstawowe środki chemiczne, to tylko niektóre produkty, które kupujemy przed wejściem na plażę lub po zejściu z niej – mówiła wówczas Anna Jarzębowska-Kwiatek, kierownik działu PR w firmie Żabka Polska.

Obsadę sklepów w nadmorskich miejscowościach w sezonie wakacyjnym wzamacnia Biedronka. Sieć liczy na wzmożony ruch w tym okresie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anna 2017-06-13 08:40:26

    Polskie morze ma dla mnie specyficzny klimat, który jest nie do podrobienia. Dalej raczej nie wyjeżdżam bo mam małe dzieci. W Ustce mam zaprzyjaźniony pensjonat Dagmor i tam się zatrzymamy z dzieciakami. Do morza nie jest aż tak daleko by nie móc się przespacerować. Plaża nie taka zatłoczona a i zjeść też dobrze można na promenadzie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    12,67

  • Min

    8,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.