Polacy zainteresowani dostawą świeżo palonej kawy do domu

www.portalspozywczy.pl 27 lutego 2017 14:26

- Globalny rynek kawy obecnie w coraz większym stopniu ulega premiumizacji i specjalizacji, co związane jest z ruchem ‘third wave’ (trzecia fala). Konsumenci coraz więcej wiedzą na temat kawy i w efekcie poszukują wysokiej jakości i unikalnych doznań smakowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Rynek kawy stale ewoluuje. Jest to spowodowane przede wszystkim coraz większym zainteresowaniem tą tematyką przez konsumentów oraz chęcią spożywania przez nich kawy przygotowanej z najwyższej jakości ziaren.

- Konsumenci coraz więcej wiedzą na temat kawy i w efekcie poszukują wysokiej jakości i unikalnych doznań smakowych. Również w Polsce rozwój lokalnych palarni kawy i niszowych kawiarni oferujących alternatywne metody parzenia kawy, takie jak aeropress, drip czy chemex, pozytywnie wpływa na zainteresowanie ziarnami kawy, ich pochodzeniem i sposobami palenia – ocenia Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Duże znaczenie w edukacji konsumentów mają kawiarnie, które poprzez swoją ofertę dają szansę poznania prawdziwego smaku kawy. Ma to przełożenie na późniejsze wybory kawy przez konsumentów podczas wizyty w sklepie.

- Wielu smakoszy kawy próbuje odtworzyć w domu doświadczenia związane z konsumpcją kawy w kawiarniach. Efektem tego jest zwiększony popyt na produkty niemasowe (oraz akcesoria), oferowane przede wszystkim w wyspecjalizowanych sklepach, np. CoffeeDesk, który nie tylko działa w Internecie i lokalnie w Kołobrzegu, ale również prowadzi własną kawiarnię i pracownię kawy – tłumaczy ekspert z firmy Mintel.

- Widoczny jest także wzrost liczby serwisów subskrypcyjnych oferujących regularne dostawy do domu lub pracy, np. Coffee Republic z Warszawy. Dane firmy Mintel wskazują, że ponad dwóch na dziesięciu respondentów w Polsce deklaruje zainteresowanie usługami związanymi z dostawą świeżo palonej kawy do domu. Trend związany ze specjalizacją ilustrują również nowe koncepty kawowe, takie jak np. ‘cold brew’ – kawa parzona na zimno, kawa nitro - która powstaje przez nasycenie kawy azotem, a także cascara – napar z suszonych skórek owoców kawowca – dodaje Honorata Jarocka.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane