Polacy zmieniają sklep w zależności od tego, gdzie są lepsze promocje

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2017 09:27

Polacy zmieniają sklep w zależności od tego, gdzie są lepsze promocje Fot. Shutterstock

Z badań firmy Nielsen wynika, że w Polsce rośnie konsumencka wrażliwość na promocję. Polscy shopperzy zmieniają sklep głównie w poszukiwaniu najlepszych promocji, dodatkowo poszukując tychże.

Konsumenci którzy twierdzą, że zmieniają sklepy na takie w których ich zdaniem są najlepsze promocje stanowili w 2015 r. 32 proc., rok wcześniej było ich 29 proc., a w 2013 r. 26 proc.

Shopperzy którzy rzadko mieniają sklepy, ale zawsze poszukują aktywnych promocji w 2015 r.  stanowili 31 proc., rok wcześniej było ich więcej - 37 proc., a w 2013 r. 35 proc.

Osoby, które regularnie wybierają różne marki i produkty w zależności od promocji to w 2015 r. 12 proc. konsumentów, tyle samo co w 2014 r. W roku 2013 stanowili 10 proc. 

Natomiast konsumenci którzy korzystają z promocji tylko wtedy, kiedy znają i cenią markę stanowili w 2015 r. 14 proc., tyle samo co rok wcześniej. W roku 2013 r. stanowili 17 proc.

Najmniej jest konsumentów na których promocje rzadko wpływają (11 proc. w 2015 r., 9 proc. w 2014 r. i 12 proc. w 2013 r.)

Nielsen przyjrzał się także zagadnieniu świadomości cen. W 2015 roku 17 proc. polskich shopperów twierdziło, że zna ceny wszytskich produktów, które kupuje regularnie (w 2014 roku taką postawę deklarowało 20 proc. konsumentów, a w 2013 - 17 proc.).

Aż 40 proc. zadeklarowało, że zna ceny większości kupowanych produktów i zawsze zauważa zmiany cen (tyle samo co w 2014, w 2013 - 35 proc.). Również 40 porc. badanych przyznało, ze nie zna cen wszytskich produktów, ale zauważa zmiany cen;  w 2014 taką postawę zadeklarowało 36 proc. ankietowanych, a w 2013 - 43 proc.

Jedynie 2 proc. shopperów przyznaje, że nie zna cen i nie zauwaza ich zmian. We wcześniejszych latach wskaźnik ten wynosił 4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pola 2017-06-09 14:02:29

    Jak dobrze było za Komunki! Jedna cena w całej Polsce i nikt nikogo nie ogłupiał! Wspaniałe czasy! Ech

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane