PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Polakom mięso kojarzy się z sytością, więc króluje w gazetkach sieci handlowych

Autor: dlahandlu.pl 28 marca 2014 13:40

Naukowcy i dietetycy wiedzą swoje - podstawą pożywienia powinny być produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste, oraz warzywa i owoce. Konsumenci i sieci największych sklepów wiedzą zaś swoje - jedzenie mięsa to w Polsce przyjemność i obowiązek. Dlatego najczęściej to właśnie schab wieprzowy, szynka wieprzowa, łopatka wieprzowa, a czasem pierś z kurczaka wabią klientów do sklepów wielkopowierzhniowych- wynika z analizy Okazjum.pl.

Z analizy Okazjum.pl wynika, że choć pierwsze strony gazetek przyciągają mięsem najczęściej w sieci Kaufland, to jednak najlepsze uzasadnienie uwielbienia dla mięsa i jego stałej obecności w reklamach dostarcza sieć Real. Na stronie internetowej w kąciku kulinarnym informuje wprost, że mięso to jeden z ważniejszych elementów pożywienia dla Europejczyków, a nieco dalej, że „w diecie większości Europejczyków mięso stanowi ok. 35 proc. codziennego spożycia, dlatego w sklepach Reala dział mięsny jest mocno rozbudowany i oferuje szeroki wybór produktów o znakomitej jakości i świeżości (...)."
Podejście Reala, akceptujące słabość Europejczyków do mięsa, widoczne jest nie tylko na pierwszych stronach gazetek sklepowych, ale też na billboardach w dużych miastach, gdzie płaty karkówki wieprzowej potrafią przyciągnąć uwagę przechodniów i wprawić w roztargnienie kierowców.

Pośród przeanalizowanych przez Okazjum.pl materiałów wyróżniają się gazetki Tesco, które zdecydowanie większy nacisk kładą na eksponowanie środków czystości - przede wszystkim proszków do prania, płynów do płukania i papieru toaletowego, które przewinęły się przez pierwsze strony gazetek aż 11 razy, podczas gdy w analizowanym okresie mięso (w postaci łopatki, karkówki, kabanosów i boczku) pojawiło się siedmiokrotnie. Kaufland wyważył udział mięs i wędlin na pierwszych stronach gazetek. Równie często jak mięsa pojawiają się na nich środki czystości.

We wszystkich sieciach handlowych częste jest również prezentowanie dwóch konkretnych produktów - proszków do prania oraz kawy. - To co znajduje się na pierwszej stronie gazetki reklamowej jest z definicji najatrakcyjniejszą ofertą w danym sklepie - mówi Dawid Piaskowski założyciel Okazjum.pl. - Marketingowcy z pewnością wiedzą, co robią, gdy decydują się wabić Polaków mięsem i wędlinami. Stawiam tezę, że są to produkty, które kojarzą się konsumentom z poczuciem sytości i stanem dostatku. Nie są może zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania, ale jak widać hipermaketów to nie zraża. Odrobina pieprzu, przyłożenie listka pietruszki czy koktajlowego pomidorka widać wszystko załatwia - dodaje Piaskowski.

Okazjum.pl przeanalizował pierwsze strony gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Carrefour, Real, Tesco i Auchan wydanych w okresie od 2 stycznia do 26 marca 2014 r. i produkty tam prezentowane zestawił według kategorii: mięso (w tym wędliny) nabiał, środki czystości, napoje, owoce i warzywa, słodycze oraz inne (to m.in. ubrania, kosmetyki, środki do samochodu, sprzęt RTV AGD i sprzęt sportowy). Produkty specjalne, takie jak kawa, cukier, pieluchy i proszki do prania pojawiają się na pierwszych stronach gazetek bardzo często, dlatego zostały osobno zestawione.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dessu 2014-07-25 18:46:27

    a co wy sie tak na tego kanie rzuciliscie? nie lepiej swoje?

  • szymix 2014-06-14 18:50:14

    w biedronce sa i polskie snaki ;) tez kania i tez pyszne

  • robak 2014-06-08 21:58:09

    maestro oczywiscie ze ze sa w biedrze. widzialem tez w kauflandzie ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (14)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.