PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2014 12:26

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Sklepy zazwyczaj decydują się na podział win ze względu na kraj pochodzenia. Jednak jak pokazują badania Faktorii Win taki podział to złe rozwiązanie - wśród czynników decydujących o wyborze konkretnego wina, wskazywanych przez ankietowanych, kraj pochodzenia i szczep zajmują dopiero czwarte miejsce. Pierwsze trzy pozycje to odpowiednio: okazja (kiedy, z kim i w jakiej sytuacji mam ochotę na wino), smak (wytrawne, półwytrawne, półsłodkie, słodkie), kolor (czerwone, różowe, białe). Z badań wynika zatem, że pierwsza informacja, którą klient dostrzega w sklepie, wbrew pozorom nie jest tą, której szuka. Ponadto informacje ważne dla kupującego (okazja, smak, kolor) są najczęściej niewyeksponowane lub bardzo trudne do odnalezienia.

Kolejnym utrudnieniem jest brak możliwości dotknięcia towaru. W wielu mniejszych i średnich sklepach półka z winem jest oddzielona od kupującego ladą. Za ladą stoi natomiast sprzedawca, który często nie ma wiedzy, która mogłaby pomóc kupującemu w podjęciu odpowiedniej decyzji. Brak możliwości dotknięcia towaru uniemożliwia również konsumentowi zapoznanie się z etykietą danego wina i spokojnego zastanowienia się nad wyborem.
Znalezienie się w sytuacji, która wymaga podjęcia szybkiej decyzji bez odpowiednich danych jest niekomfortowe i wymaga niepotrzebnego ryzyka. Dlatego w takich momentach przeciętny konsument wybiera marki, które zna, żeby całą operację „mieć z głowy".

Jak wskazują badania Faktorii Win, zasada „im większy wybór tym lepiej" zdecydowanie nie sprawdza się w sprzedaży wina. Alternatywą dla tego rozwiązania jest natomiast dobrze dobrane portfolio win, które oferuje klientowi różnorodne propozycje w dopasowanych do indywidualnych potrzeb przedziałach cenowych.

Zespół Faktorii Win zaprojektował specjalne półki z winem, które zawierają specjalnie dobraną kolekcję win, które podzielone zostały na 5 kategorii: Na Prezent, Na Randkę, Do Posiłku, Do relaksu, Z Przyjaciółmi. Każda z kategorii jest wyraźnie oddzielona od pozostałych. Oferta jest zróżnicowana pod względem smaku, koloru i ceny wina.
Ponadto na każdej butelce dostępnej na półce Faktorii znajduje się czytelna etykieta. Z etykiety konsument dowiaduje się czy wino jest wytrawne, półwytrawne, półsłodkie czy słodkie, do jakiej okazji pasuje oraz w jakiej temperaturze należy je podawać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.