Polki wydadzą na produkty do makijażu 1,8 mld zł

Autor: Rzeczpospolita 29 sierpnia 2016 09:13

Kobiety w Polsce wydadzą w tym roku prawie 1,8 mld zł na produkty do makijażu - pisze "Rzeczpospolita".

Tusz do rzęs, czyli maskara, szminka albo błyszczyk do ust i lakier do paznokci – to dziś niemal niezbędnik statystycznej Polki. Nic więc dziwnego, że polskie wydatki na tzw. kosmetyki kolorowe wzrosną w tym roku o 5 proc., czyli ponaddwukrotnie więcej niż cały polski rynek urody i sięgną 1,79 mld zł – ocenia firma badawcza Euromonitor.

Produkty do makijażu, które pobudzały rynek kosmetyków w czasach spowolnienia, pozostały liderem wzrostu także w okresie poprawy koniunktury.

Małgorzata Obara z działu marketingu Bell, jednego z największych krajowych graczy na rynku makijażu zwraca uwagę, że kosmetyki kolorowe to często nieplanowany wcześniej zakup impulsowy, więc wzrostowi sprzedaży sprzyja szybki rozwój sieci drogerii, supermarketów i dyskontów, który zwiększył dostępność produktów do makijażu. Korzysta z tego Bell będący głównym dostawcą kosmetyków kolorowych do Biedronki (ma tam nawet firmowe szafy), co pozwoliło firmie na znaczące przyspieszenie wzrostu.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,59

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane