Polomarket 18 lat na rynku: Rosnąca konkurencja wymusiła większą mobilizację

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2015 14:06

Jedna z największych polskich sieci supermarketów obchodzi 18 urodziny. Gdy na polski rynek wchodziły zachodnie sieci, POLOmarket miał już ugruntowaną dobrą opinię wśród dostawców i klientów. – Dzięki temu rosnąca konkurencja nie spowodowała u nas katastrofy, wymusiła tylko większą mobilizację – opowiada Monika Jańczak, dyrektor zakupów artykułów świeżych, pracująca w POLOmarkecie niemal od początku.

Po odłączeniu się jednego z udziałowców i zmniejszeniu liczby placówek w styczniu 2015 roku, POLOmarket wciąż pozostaje największym stricte polskim supermarketem, zbudowanym
i rozwijanym wyłącznie przy udziale krajowego kapitału. Aktualnie sieć obsługuje ponad 300 000 klientów dziennie, zarządzając 280 placówkami handlowymi, zlokalizowanymi na terenie niemal całego kraju, dwoma nowoczesnymi centrami logistycznymi o powierzchniach magazynowych po 40 000 mkw. każde, dobrze widoczną na polskich drogach własną flotą ok. stu pięćdziesięciu ciężarówek oraz współpracując z ponad 670, w większości polskimi, sprawdzonymi dostawcami.

POLOmarket nie zamierza jednak na tym poprzestać. – Umacniamy swoją pozycję na rynku
w oparciu o rozwój organiczny, otwierając ok. 35 nowych sklepów rocznie, z salą sprzedaży
o powierzchni ponad 700 mkw., stawiając na produkty świeże, czyli mięso, owoce, warzywa i pieczywo. Przyjęło się także uważać, że zagraniczne sieci handlowe wiodą prym na naszym rynku – mówi Michał Seńczuk, członek zarządu POLOmarketu. – Jednak polskie firmy nie ustępują im pola. Widać to chociażby po takich przedsięwzięciach jak wspólna platforma zakupowa GH PL +, do której należy również POLOmarket. Uczestnicy platformy, wspólnie negocjując z dostawcami, uzyskują wyższe rabaty, a tym samym na półki trafiają produkty w niższych cenach.

– Odczuwamy oczywiście ogromną satysfakcję, że udało się nam zbudować od podstaw biznes
o takiej skali, ale mamy też świadomość, jak duży potencjał ciągle pozostaje jeszcze do wykorzystania w POLOmarkecie. Jest jeszcze nad czym pracować – mówi Mirosław Podeszwik, jeden z założycieli
i obecny dyrektor generalny POLOmarketu. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane