PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Autor: www.dlahandlu.pl 20 maja 2013 09:54

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Polacy nie kupują pod wpływem programów lojalnościowych. Egzamin zdają natomiast stałe promocje i wyprzedaże – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Badania pokazują, że 25 proc. ankietowanych Polaków deklaruje istotny wpływ programów lojalnościowych na ich decyzje o zakupach w tym samym sklepie. Częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem niższym niż średnie. Dla jednej trzeciej klientów programy tego typu nie mają jednak żadnego znaczenia.

Te wyniki nie dziwią prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownika studiów podyplomowych z marketingu internetowego. - Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, mierzalne, materialne korzyści - uważa i dodaje, że programy punktowe czy wydawanie kart „lojalnościowych" mogą, ale wcale nie muszą kreować lojalności. Jego zdaniem przywiązanie do marki wynikające z tego, że dostarcza klientowi dodatkowych korzyści nie jest automatycznie powiązane z lojalnością, która polega na emocjonalnym zaangażowaniu ze strony klienta, oznacza, że klient jest z marką na dobre i na złe, w szczególności w sytuacjach, gdy konkurencja próbuje go zwabić swoją ofertą.

Dla większości klientów znaczenie mają jednak stałe promocje oraz wyprzedaże. Wskazało na nie 71 proc. ankietowanych. W dalszej kolejności badani wymieniali: ofertę specjalnej ceny za zakup zestawu, czyli promocyjną kwotę przy zakupie więcej niż jednego produktu (na to rozwiązanie wskazało 43 proc. respondentów) oraz promocję typu 2 zakupy + 1 gratis, czyli bonus w postaci dodatkowego, darmowego produktu przy zakupie dwóch rzeczy (tę opcję wybrało 37 proc. badanych). Formy promocji, które w najmniejszym stopniu przekładają się na decyzje zakupowe to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji czy też po poleceniu usługi lub produktu znajomym. Ten rodzaj bonusów docenia jedynie odpowiednio 9 proc. oraz 6 proc. ankietowanych.

Natomiast Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w zakresie handlu elektronicznego i współautor raportu, zwraca jeszcze uwagę na społeczno-demograficzny aspekt narzędzi marketingowych wykorzystywanych w handlu. - Z badań wynika, że w zależności od płci, wieku i wykształcenia klienci mają swoje ulubione rodzaje promocji - mówi i wymienia: - Kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy + 1 gratis to atrakcyjna oferta dla kobiet, osób w wieku 15-19 lat, a także tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-08-06 17:30:03

    Trudno nie nastawiać się na cenę i konkretne korzysci materialne.

    Wczoraj dostałam informację,że w Kielcach można z Tesco zamawiac zakupy do domu.



    Zrobiłam listę potrzebnych produktow i zaczęłam sprawdzać ceny. Jakiez bylo moje zdziwienie ,gdy za farbę do włosow Garnier w Tesco musiałabym zapłacić ponad 14zl a w Superkoszyk z darmową dostawą od koszyka wartosci 150zl z rabatem niewiele ponad 10zl (dokładnie 10,72).Stwierdzilam,że Tesco zawyża wiele cen i zrezygnowałam z zakupu. Także chcę zwrócić uwagę na cenę wspanialego soku z suszonych śliwek kalifornijskich . Najtaniej spotkalam w internecie butelkę 750ml za 8zl ..w.aptekanatury.pl/index.php?products=product&prod_id=438

    i 12,50 zł i 12,90 zł. bio( choć uważam ,że to jest ten sam sok).

    Ale wiele sklepow sprzedaje ten sam sok o zgrozo po 20zl za taką butelkę 750 ml .afrodyta.firmy.net/sok-z-suszonych-sliwek-kalifornijskich,FY6T.html



    Zatem sprawdzajcie ceny i widząc takie zawyżone uciekajcie z daleka od takich naciagaczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8486

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 622757

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane