Polscy konsumenci chcą napojów o nowych smakach i zmniejszonej zawartości cukru

Autor: Mintel Polska 27 lipca 2017 12:20

Jak wynika z nowych badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę Mintel, trzy czwarte (76%) polskich konsumentów uważa, że producenci powinni dołożyć starań, aby zmniejszyć zawartość cukru w napojach gazowanych.

Mimo związanych z tym obaw, o spożyciu takich napojów i zainteresowaniu nimi nadal decyduje element przyjemności. Dla producentów znaczy to, że ważnym czynnikiem wyróżniającym ich ofertę i wzbudzającym zaangażowanie klientów może stać się smak napojów. Innowacje tym obszarze pomogą zwiększyć zainteresowanie tą kategorią produktów i pozwolą skierować ofertę do różnych grup konsumentów.

Wśród napojów gazowanych na polskim rynku dominują tradycyjne smaki, takie jak cola czy pomarańcza, co odzwierciedla preferencje konsumentów. Millenialsi są jednak znani ze skłonności do eksperymentowania i zainteresowania mniej typowymi, egzotycznymi smakami — podobnie podchodzą także do napojów gazowanych. Okazują zainteresowanie szeroką gamą smaków: egzotycznych i niezwykłych, jak marakuja czy kwiat czarnego bzu, albo nowych i niespotykanych, jak połączenie coli z pomarańczą. Nawet owoce jagodowe, takie jak czarna jagoda, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Na „liście życzeń” millenialsów znajdują się także napoje przypominające smakiem drinki alkoholowe. To stwarza wiele możliwości innowacji, jeśli chodzi o nowe wersje smakowe.

Wybór dostępnych w Polsce napojów gazowanych o nietypowych smakach jest obecnie niewielki. Polscy producenci napojów powinni więc w swoich planach uwzględnić inspiracje z innych krajów Europy. Smaki ziołowo-kwiatowe są tam obecnie popularniejsze niż w jakimkolwiek innym regionie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane