Polscy sprzedawcy królami obsługi

Autor: dlahandlu.pl 7 kwietnia 2017 09:08

Polscy sprzedawcy królami obsługi for. shutterstock

Poziom obsługi klienta w Polsce wzrasta dzięki coraz lepszej obsłudze i poprawie umiejętności sprzedażowych personelu. Zgodnie z badaniem Daymakerindex Polska
2017, 68% klientów sieci handlu detalicznego zostaje zauważonych od razu po wejściu do sklepu i równocześnie powitanych przez jego personel. To o wiele lepszy wynik od tego uzyskanego w Europie

Z raportu Daymakerindex Polska 2017 wynika, że pracownicy sklepów potrafią wykorzystać
obecność klienta w sklepie i podjąć się obsługi, zapewniającej kupującemu unikalne doświadczenie zakupowe. Porównując ubiegłoroczne rezultaty Daymakerindex Polska 2016, wynik całkowity jakości obsługi wzrósł z poziomu 71% do 73%, a największą poprawę widać w obszarach oferowania dodatkowej sprzedaży oraz pomocy przy decyzji o zakupie.

Najlepszy wynik wśród sieci handlowych biorących udział w badaniu Daymakerindex Polska 2017 osiągnęły perfumerie (94%), a zaraz za nimi sklepy optyczne (87%). Sklepy sportowe i dziecięce
osiągnęły najniższy wynik (61%) spośród 19 przebadanych branż. Największą poprawę w
stosunku do ubiegłego roku odnotowały sieci Jysk (wzrost o 39pp) i Rossman (wzrost o 28pp). Sieci handlowe, które osiągnęły w tym roku najniższy wynik to Camaieu (29%) i ToysRus (29%).
Tegorocznym zwycięzcą spośród wszystkich branż sieci handlu detalicznego w Polsce biorących udział w badaniu została sieć Douglas, która cieszyła się najlepszym wynikiem również w 2015 roku, ale w roku ubiegłym straciła ten tytuł w stosunku do Wólczanki.
- Sklepy stacjonarne zdają sobie sprawę z rosnącego udziału sklepów e-commerce na rynku. Wiedzą, że personalne podejście do klienta, dzięki któremu kupujący poczuje się wyjątkowo, pozwoli im na utrzymanie sprzedaży w stosunku do rynku e-commerce. Przyglądając się wynikom badania Daymakerindex od 2011 roku, odnotowano stały wzrost poziomu obsługi klienta w sieciach handlu detalicznego. Znaczną poprawę, która dotyczyła aktywnego powitania klienta, zauważyliśmy już w wynikach badań z 2015 roku – mówi Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

- Od 2011 roku widać poprawę jakości obsługi klienta na polskim rynku handlu detalicznego. Sześć lat temu mniej niż połowa klientów była witana w chwili wejścia do sklepu. Zgodnie z tegorocznym badaniem już 68% kupujących jest zauważanych przez pracowników. Przez lata obserwuję imponujący wzrost rozumienia znaczenia tej kwestii. Dobra obsługa jest niezbędnym warunkiem przetrwania w obliczu konkurencji e-commerce – polscy handlowcy to zrozumieli i konsekwentnie dążą do poprawy. – dodaje Valentin.
Obsługa klienta w polskich sieciach handlu detalicznego jest najlepsza w Europie. Zgodnie z
Daymakerindex International 2017 wynikiem 72% jesteśmy znacząco powyżej średniej
europejskiej, 60%.
Patrząc na wyniki raportu Daymakerindex International 2017 można podsumować, że Polska
posiada najwyższy wynik całkowity (72%) w obsłudze klienta sieci handlu detalicznego spośród
krajów objętych badaniem. Na drugim miejscu są Włochy (z wynikiem 67%), zaś na trzecim
Szwecja (65%). Najsłabiej wypadła Hiszpania (54%) oraz Dania (53%).
Polska ma także najlepszy wynik w obszarach powitania i zauważenia klienta (69%), propozycji
przetestowania produktu (72%) oraz pomocy w podjęciu decyzji o zakupie (43%). Różnice w
zauważeniu i powitaniu klienta pomiędzy badanymi państwami są duże. We Włoszech 66%
klientów jest od razu zauważonych i witanych w momencie wejścia do sklepu w odróżnieniu do
Danii, gdzie wynik wyniósł jedynie 40%.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kosters 2017-05-10 11:58:20

    Tatuaże? Bez przesady, teraz to standard. Mnie tam interesują konktretne porady od pracownika, a nie jego wygląd. Tak samo można się czepiać koloru włosów, albo sylwetki. Pozytywne, że polskie sklepy zostały docenione - moim zdaniem zasługują na to. W sumie dopiero kiedy zobaczyłem, że Neonet wygrał w Europie, przetłumaczyłem sobie, że kupujemy tam właśnie m.in. ze względu na poziom obsługi...

  • klient 2017-04-08 15:11:38

    To jeszcze niech ktoś poprawi wygląd obsługi - bo oglądanie cudzych tatuaży na rękach i innych widocznych miejscach ciała jest moim zdaniem nieprzyjemne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane