Polscy sprzedawcy królami obsługi

Autor: dlahandlu.pl 7 kwietnia 2017 09:08

Polscy sprzedawcy królami obsługi for. shutterstock

Poziom obsługi klienta w Polsce wzrasta dzięki coraz lepszej obsłudze i poprawie umiejętności sprzedażowych personelu. Zgodnie z badaniem Daymakerindex Polska
2017, 68% klientów sieci handlu detalicznego zostaje zauważonych od razu po wejściu do sklepu i równocześnie powitanych przez jego personel. To o wiele lepszy wynik od tego uzyskanego w Europie

Z raportu Daymakerindex Polska 2017 wynika, że pracownicy sklepów potrafią wykorzystać
obecność klienta w sklepie i podjąć się obsługi, zapewniającej kupującemu unikalne doświadczenie zakupowe. Porównując ubiegłoroczne rezultaty Daymakerindex Polska 2016, wynik całkowity jakości obsługi wzrósł z poziomu 71% do 73%, a największą poprawę widać w obszarach oferowania dodatkowej sprzedaży oraz pomocy przy decyzji o zakupie.

Najlepszy wynik wśród sieci handlowych biorących udział w badaniu Daymakerindex Polska 2017 osiągnęły perfumerie (94%), a zaraz za nimi sklepy optyczne (87%). Sklepy sportowe i dziecięce
osiągnęły najniższy wynik (61%) spośród 19 przebadanych branż. Największą poprawę w
stosunku do ubiegłego roku odnotowały sieci Jysk (wzrost o 39pp) i Rossman (wzrost o 28pp). Sieci handlowe, które osiągnęły w tym roku najniższy wynik to Camaieu (29%) i ToysRus (29%).
Tegorocznym zwycięzcą spośród wszystkich branż sieci handlu detalicznego w Polsce biorących udział w badaniu została sieć Douglas, która cieszyła się najlepszym wynikiem również w 2015 roku, ale w roku ubiegłym straciła ten tytuł w stosunku do Wólczanki.
- Sklepy stacjonarne zdają sobie sprawę z rosnącego udziału sklepów e-commerce na rynku. Wiedzą, że personalne podejście do klienta, dzięki któremu kupujący poczuje się wyjątkowo, pozwoli im na utrzymanie sprzedaży w stosunku do rynku e-commerce. Przyglądając się wynikom badania Daymakerindex od 2011 roku, odnotowano stały wzrost poziomu obsługi klienta w sieciach handlu detalicznego. Znaczną poprawę, która dotyczyła aktywnego powitania klienta, zauważyliśmy już w wynikach badań z 2015 roku – mówi Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

- Od 2011 roku widać poprawę jakości obsługi klienta na polskim rynku handlu detalicznego. Sześć lat temu mniej niż połowa klientów była witana w chwili wejścia do sklepu. Zgodnie z tegorocznym badaniem już 68% kupujących jest zauważanych przez pracowników. Przez lata obserwuję imponujący wzrost rozumienia znaczenia tej kwestii. Dobra obsługa jest niezbędnym warunkiem przetrwania w obliczu konkurencji e-commerce – polscy handlowcy to zrozumieli i konsekwentnie dążą do poprawy. – dodaje Valentin.
Obsługa klienta w polskich sieciach handlu detalicznego jest najlepsza w Europie. Zgodnie z
Daymakerindex International 2017 wynikiem 72% jesteśmy znacząco powyżej średniej
europejskiej, 60%.
Patrząc na wyniki raportu Daymakerindex International 2017 można podsumować, że Polska
posiada najwyższy wynik całkowity (72%) w obsłudze klienta sieci handlu detalicznego spośród
krajów objętych badaniem. Na drugim miejscu są Włochy (z wynikiem 67%), zaś na trzecim
Szwecja (65%). Najsłabiej wypadła Hiszpania (54%) oraz Dania (53%).
Polska ma także najlepszy wynik w obszarach powitania i zauważenia klienta (69%), propozycji
przetestowania produktu (72%) oraz pomocy w podjęciu decyzji o zakupie (43%). Różnice w
zauważeniu i powitaniu klienta pomiędzy badanymi państwami są duże. We Włoszech 66%
klientów jest od razu zauważonych i witanych w momencie wejścia do sklepu w odróżnieniu do
Danii, gdzie wynik wyniósł jedynie 40%.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kosters 2017-05-10 11:58:20

    Tatuaże? Bez przesady, teraz to standard. Mnie tam interesują konktretne porady od pracownika, a nie jego wygląd. Tak samo można się czepiać koloru włosów, albo sylwetki. Pozytywne, że polskie sklepy zostały docenione - moim zdaniem zasługują na to. W sumie dopiero kiedy zobaczyłem, że Neonet wygrał w Europie, przetłumaczyłem sobie, że kupujemy tam właśnie m.in. ze względu na poziom obsługi...

  • klient 2017-04-08 15:11:38

    To jeszcze niech ktoś poprawi wygląd obsługi - bo oglądanie cudzych tatuaży na rękach i innych widocznych miejscach ciała jest moim zdaniem nieprzyjemne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.