,,Polska smakuje" - pod takim szyldem będzie promowana polska żywność

Autor: PAP 29 listopada 2017 13:27

"Polska smakuje" - to hasło, z którym ma kojarzyć się promocja polskiej żywności na świecie - mówił w środę wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki, przedstawiając na konferencji prasowej opracowaną przez resort strategię promocji żywności.

Ministerstwo rolnictwa opracowało strategię promocji żywności, która opiera się na idei spójnej, dynamicznej i ukierunkowanej polityki promocji produktów żywnościowych, dostosowanej do potrzeb sektora rolno-spożywczego. Przyjęte rozwiązania oparte zostały na bazie dokumentów programowych: Programu działań MRiRW na lata 2015-2019 oraz Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - poinformował wiceminister Bogucki.

Jak zaznaczył, żywność promowana jest przez cały czas, ale często tym działaniom brakuje spójności i koordynacji. Opracowana przez resort strategia ma zwiększyć konkurencyjność polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost rozpoznawalności marki polskich produktów i pozytywny wizerunek polskiej żywności. Strategia ma też doprowadzić do zwiększenia wartości wywozu polskiej żywności, dywersyfikacji kierunków eksportu m.in. poprzez otwieranie nowych rynków zbytu.

Wiceminister dodał, że współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych wpłynie na lepsze wykorzystanie środków unijnych (m.in. przeznaczonych na promocję) i krajowych przeznaczanych na ten cel (m.in. pochodzących z Funduszy Promocji).

"W tym celu strategia określa jednolite ramy komunikacji, w których rekomenduje się stosowanie w działaniach promocyjnych lub informacyjnych dotyczących produktów żywnościowych, spójnego znaku słowno-graficznego +Polska smakuje+, który jednoznacznie będzie się kojarzył z polskim sektorem rolno-spożywczym" - powiedział wiceminister. Chodzi także o zsynchronizowane w czasie i przestrzeni działań promocyjnych poprzez wspólną powierzchnię wystawiennicza na targach, jak też stosowanie jednolitego przekazu, że polskie rolnictwo jest innowacyjne, polska żywność jest wysokiej jakości, naturalna i smaczna - tłumaczył.

Strategia wyznacza priorytetowe kierunki promocji, które koncentrują się na 14 perspektywicznych rynkach. Są to: w Azji - Chiny i Tajwan, Indie, Japonia, Singapur, Wietnam, Kazachstan; w Afryce - Algieria, Egipt, Republika Południowej Afryki; w Ameryce Północnej - Kanada, USA; w Europie Wschodniej - Białoruś, na Bliskim Wschodzie - Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Iran - wyliczał Bogucki. Zaznaczył, że produkty rolno-spożywcze będą też promowane w krajach unijnych, które są największym odbiorcą polskiej żywności.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.