Polski e-commerce może wzrosnąć o 30 proc. w 2016 r.

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 grudnia 2015 10:11

Portal Interaktywnie.com zlecił swoim specjalistom przygotowanie raportu „E-commerce 2015”, dotyczącego stanu tej branży oraz możliwości jej rozwoju. Oszacowano, że w nadchodzącym, 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku obecnego.

Wedle różnych źródeł, wartość rynku e-commerce w 2014 roku wahała się w przedziale między 27 a 27,5 mld zł. Obecny rok natomiast zakończy wynikiem, który z dużym prawdopodobieństwem przekroczy próg 30 mld zł. Oznacza to, że sektor handlu online cały czas może pochwalić bardzo dobrą dynamiką wzrostu.

Ile zatem wart będzie polski e-handel w przyszłym roku? Eksperci pytani przez Interaktywnie.com zakładają optymistyczny rozwój sytuacji i nie boją się nawet prognozować osiągnięcia kolejnego progu - 40 mld zł.
- Biorąc pod uwagę wartość rynku i jego tempo wzrostu w ostatnich latach, prognozuję trochę wyższą wartość na 2015 rok niż szacuje PMR. Spodziewam się , że w tym roku będzie to 33 mld zł, a co za tym idzie rok 2016 szacuję na wartość zbliżoną do 40 mld zł – mówi Jan Blew,
CEO w Media Ambassador. Zaznacza przy tym, że wbrew pozorom nie jest hurraoptymistą. - Z jednej strony nasycenie rynku podmiotami e-commerce rośnie, ale z drugiej, wciąż jeszcze jest to ułamek całego rynku handlu i usług. Z jednej strony z tą gałęzią gospodarki jest coraz lepiej i czasami wręcz boleśnie weryfikowana jest przez rynek i rzeczywistość, a z drugiej – chyba wciąż jeszcze nie potrafimy nawet wyobrazić sobie pełnego potencjału i docenić wyobraźni twórców coraz to kolejnych modeli biznesowych w e-commerce - dodaje Jan Blew.
Inni są nieco ostrożniejsi w snuciu prognoz.
- Polski e-commerce odnotowuje najbardziej dynamiczny wzrost spośród krajów Unii Europejskiej. Przy utrzymaniu dotychczasowych wskaźników, wartość polskiego e-handlu w 2016 r. powinna przekroczyć 37 mld złotych – uważa Justyna Spytek z TradeTracker.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Krzysztof 2015-12-16 13:10:43

    Czy te liczby pokazują tylko detal czy również hurt? Rynek hurtowy w FMCG to duży potencjał na wzrost e-commerce a na razie niewielu graczy w tym sektorze

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    6,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.