Polski oddział Metro Group zanotował w 2009 r. prawie 20 proc. spadek sprzedaży

Autor: portalspozywczy.pl 11 września 2010 10:02

 Polski oddział Metro Group zanotował w 2009 r. prawie 20 proc. spadek sprzedaży

W 2009 r. przychody ze sprzedaży polskiego działu niemieckiego koncernu Metro Group (Real, Makro, Media Markt, Saturn) wyniosły ponad 3,88 mld euro, co oznacza prawie 34,6-proc. spadek w porównaniu z rokiem 2008 w przeliczeniu na euro i ponad 19,4 proc. spadek w złotówkach - wynika z danych firmy Deloitte.

Cała Grupa Metro zakończyła 2009 r. 0,2-proc. wzrostem sprzedaży. Poprawa wyników widoczna jest tylko przy porównywaniu danych w walutach lokalnych. Po ujednoliceniu waluty okazuje się, że Grupa osiągnęła 65,5 mld euro obrotów. To wynik o 3,6 proc. gorszy niż rok wcześniej.

Największy spadek sprzedaży firma zanotowała w Europie Wschodniej - o 12,8 proc. do 15,8 mld euro. Tu jednak najwyraźniej widać wpływ niekorzystnych kursów walut. W lokalnych pieniądzach w naszym regionie odnotowano największy wzrost - o 1,4 proc.

Przeczytaj także:

Sieć Makro Cash & Carry zanotowała w 2009 r. 7,6-proc. spadek sprzedaży do 30,6 mld euro, sieć Real osiągnęła 11,3 mld euro, czyli 0 2,9 proc. mniej niż rok temu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane