Polski rynek FMCG urósł o 4,7 proc.

Autor: esmmagazine.com, dlahandlu.pl 1 marca 2017 14:48

Polski rynek FMCG urósł o 4,7 proc. Fot. Shutterstock

Według kwartalnych danych firmy Nielsen europejski rynek spożywczy osiągnął największy wzrost od roku. Detaliści z 21 europejskich krajów odnotowali w ostatnim kwartale 2016 r. 1,8 proc. wzrostu sprzedaży produktów szybkozbywalnych.

Ilość towarów zakupionych łącznie w 2016 roku była aż o 11% większa w porównaniu do okresu sprzed dziesięciu lat. W 2016 roku wartość wydatków była aż o 41% większa.

- Wartość koszyka zakupów wzrosła ze względu na szereg czynników, w tym inflacyjny wzrost cen oraz większe zakupy i zamianę kupowanego asortymentu na produkty świeże i produkty premium - wyjaśnia Olivier Deschamps z Nielsena.

Rynek turecki w 2016 roku zanotował kwartalny wzrost aż o 8,8 proc., Polska o 4,7 proc., a Węgry o 4,5 proc.

Grecja była jedynym krajem, który zanotował spadek w ciągu dekady - aż o 11%, kończąc ostatni kwartał 2016 spadkiem o 2,9%. Finlandia również zanotowała spadek o 3,5%.

Hiszpania zanotowała największy kwartalny wzrost z krajów Wielkiej Piątki (Hiszpania, Francja, Wielka Brytania, Niemcy i Włochy), bo o 3,6 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane