Polskie sklepy internetowe nie przyciągną zagranicznych klientów

Autor: PAP 5 marca 2015 14:12

W Polsce działa ponad 20 tys. sklepów internetowych, ale wciąż niewiele z nich kieruje swoją ofertę do zagranicznych klientów - wynika z raportu Fundacji im. Lesława A. Pagi. Eksperci podkreślają, że wyjście polskich firm e-commerce na rynki międzynarodowe to szansa na ich rozwój.

Wyniki raportu "E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem?" zaprezentowano w czwartek w Warszawie.

Ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi Piotr Chabrowski zauważył, że umiędzynarodowienie rynku e-commerce mogłoby być szansą dla polskiego rynku, ale koszty tego są wciąż wysokie.

Pełnomocnik ds. eCommerce w Poczcie Polskiej Marek Cynowski uważa, że w naszym kraju ponad 500 tys. firm ma teoretycznie potencjał, by zaistnieć na rynku e-commerce. Dodał, że jeżeli 10 proc. z nich zdecyduje się na to, wówczas w ciągu najbliższych pięciu lat będziemy mieć ponad 50 tysięcy e-sklepów czy e-firm.

Według danych Komisji Europejskiej w latach 2004-2012 w UE odsetek konsumentów robiących zakupy przez internet wzrósł ponad dwukrotnie i sięgnął 45 proc. Polska jest poniżej średniej unijnej; zakupy w sieci deklaruje 30 proc. Polaków.

Ośrodek Ecommerce Europe przewiduje, że wynoszący 2,2 proc. udział e-commerce w europejskim PKB pod koniec 2013 r. podwoi się przed 2016 r., a potroi przed 2020 r. W opinii ekspertów Ecommerce Europe, Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem e-commerce w UE.

Cynowski zwrócił uwagę, że nasz rynek jest wciąż niedojrzały. Jego szacowana wartość to 7,2 mld euro; dla porównania roczne obroty sieci Biedronka w 2014 roku wyniosły 7,7 mld euro - dodał.

Autorzy raportu podkreślają, że dużym ułatwieniem dla założenia biznesu w sektorze e-handlu w porównaniu z tradycyjnym handlem jest niższy kapitał początkowy oraz mniejsze zasoby potrzebne do rozszerzenia działalności za granicą. "Pierwszym krokiem powinno być udostępnienie strony sklepu w języku angielskim oraz zaoferowanie dostawy do innego kraju, dostosowanej do potrzeb różnych klientów - podkreślił Chabrowski.

"Polscy sprzedawcy powinni skupić się na precyzyjnym opisie produktów, uproszczeniu i transparentności procesów kupna i zwrotu towaru. Warto również zainwestować w dobrze zaprojektowane strony www (...) , ponieważ coraz więcej klientów kupuje poprzez urządzenia mobilne" - mówiła z kolei Iza Wiśniewska, współautorka raportu i ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

  • Iza 2015-03-06 14:33:58

    gdyby nie były takie drogie opłaty za przesyłkę,kupowaliby ale ceny przesyłki odstraszają.W Niemczech także drogo kosztuje wysłanie paczki do Polski

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane