Ponad 56 proc. gospodarstw domowych kupuje Olej Kujawski

www.portalspozywczy.pl 27 lutego 2017 14:28

Z badania przeprowadzonego przez Centrum Badań Rynkowych i Społecznych wynika, że w porównaniu z olejami, które kupuje 85,6% respondentów, oliwy kupuje prawie 55% Polaków.

- Ponad 3/4 respondentów kupujących olej zwraca uwagę na markę wybieranego produktu. Niekwestionowanym liderem wśród olejów, niezależnie od dochodów gospodarstw domowych, liczby mieszkańców czy wykształcenia respondentów jest Olej Kujawski, który kupuje 56,1% gospodarstw. Tylko 12,9% przedstawicieli gospodarstw domowych nie zwraca uwagi lub nie pamięta marki wybieranego produktu, a 12,1% nie wykazuje preferencji wobec żadnej z marek – podaje Centrum Badań Rynkowych i Społecznych.

W przypadku oliw z oliwek sytuacja ma się zgoła inaczej. Na rynku dostępne są oliwy lokalnych tłoczni, zagranicznych marek, jak i marki oliw wprowadzane przez już obecnych na rynku producentów olejów.

- Trzech na dziesięciu Polaków kupujących oliwę z oliwek zna markę kupowanego produktu, a dostępność marek oliw w kanale Retail warunkuje ich popularność. Ze względu jednak na rozwojowy charakter rynku, w tej kategorii produktowej producenci dysponują obszernym polem do działania: ponad 30% Polaków nie pamięta lub nie zwraca uwagi na markę wybieranej oliwy i prawie tyle samo (31%) nie wykazuje preferencji wobec żadnej z marek oliw. – ocenia CeBRiS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,92

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane