Ponad połowa internautów dokonuje zakupów pod wpływem impulsu

Autor: www.dlahandlu.pl 31 października 2013 12:15

Kupowanie pod wpływem impulsu, czy inaczej mówiąc pod wpływem chwili, staje się coraz bardziej powszechne. Według analizy przygotowanej przez KodyRabatowe.pl, nawet 2/3 klientów kupuje produkt zaraz po wejściu na dany serwis.

Portal KodyRabatowe.pl zbadał zachowania klientów na podstawie transakcji przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Za zakupy „impulsowe" uznano te, które dokonywane były w danej sesji, czyli bezpośrednio po wejściu do serwisu bądź w trakcie pierwszego w nim zalogowania. Średnio zakupy impulsowe w internecie wykonało ponad 60 proc. badanych, co stanowi bardzo dużą część klienteli. Najchętniej kupowano w takich kategoriach jak: moda, książki/gry oraz zdrowie i uroda. Mimo że ponad połowa internautów dokonuje zakupów pod wpływem impulsu, średnio na decyzję zakupową e-klienci potrzebują około 7 dni.

Wciąż jednak pozostają dwie zasadnicze możliwości interpretacji tych wyników. Konsumenci zdecydowali się na zakup impulsowy, działając pod wpływem zauważonej promocji czy zauroczenia znalezionym produktem. Mogli też przemyśleć swój zakup wcześniej, na przykład poprzez porównanie oferty z innymi portalami lub wizytę w sklepie detalicznym. Dopiero potem zdecydowali się zakupić wybrany produkt za pośrednictwem danego serwisu internetowego, robiąc to w czasie jednej sesji, czyli bezpośrednio po zalogowaniu.

Najrzadziej zakupy impulsowe klienci wykonywali w branży elektronicznej (39 proc.) oraz jako klienci biur podróży (29 proc). - Decyzja o zakupie danego produktu, nawet jeżeli jest pozornie impulsowa, może być podejmowana wcześniej. Dzieje się tak często w przypadku branży turystycznej czy sprzętu elektronicznego. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej przez nasz portal analizy zachowań klientów sklepów internetowych - komentuje Kamil Brożek, manager w KodyRabatowe.pl. - Decyzje o droższych zakupach podejmujemy dużo ostrożniej i są one bardziej przemyślane czy uprzednio sprawdzane. Niemniej, nawet w obu wspomnianych branżach odsetek respondentów, na których mogła zadziałać np. promocja internetowa - wbrew pozorom - nie jest taki mały, jeżeli przynajmniej część badanych z tych 29 proc. i 39 proc. kupiła produkt pod wpływem impulsu - dodaje Brożek.

 

Informacje o promocjach znacząca część z nas wyszukuje zazwyczaj w sieci. To jeden z wielu sposobów na zachęcenie klienta do wykonania impulsowych zakupów. Co zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że informacja zostanie przekształcona w działanie? Okazuje się, że aż 81 proc. klientów, chcąc poznać szczegółowe dane o produkcie, klika w jego obrazek, a nie w nazwę produktu. Dotyczy to głównie produktów z kategorii: obuwie, odzież, dom, ogród. Przeglądając profesjonalnie wykonane zdjęcia ze wskazanych kategorii produktowych, łatwiej ulegamy emocjom i decydujemy się na błyskawiczny zakup impulsowy. W nazwy produktów natomiast klikają internauci szukający informacji o elektronice i sprzęcie AGD.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.