Ponad połowa konsumentów to łowcy promocji

Autor: pr, dlahandlu.pl 4 listopada 2015 11:10

Z najnowszego Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia wynika, że ponad połowa konsumentów (58%) to łowcy promocji. Respondenci przyznają, w porównaniu z ubiegłymi latami, że w większym stopniu preferują w ramach akcji promocyjnych nagrody nawet małe, ale gwarantowane od dużych, dostępnych tylko dla nielicznych.

Ponadto, w jeszcze większym stopniu niż wcześniej, są niechętni dzieleniu się danymi wrażliwymi, takimi jak PESEL, dochody czy sytuacja rodzinna. Informacje na temat promocji konsumenci czerpią najczęściej z gazetek promocyjnych (67%). Tylko co dziesiąty respondent miał negatywne doświadczenia z promocjami. 

Konsumenci nadal chętnie korzystają z różnych form promocji. W pierwszej kolejności biorą jednak udział w akcjach najłatwiej dostępnych i nie wymagających zbytniego zaangażowania. Te, w których np. wymagane jest wypełnienie kuponu konkursowego czy uczestnictwo w sponsorowanym wydarzeniu, cieszą się zdecydowanie mniejszą popularnością. Respondenci preferują rejestrację do konkursu na stronie internetowej lub wrzucenie kuponu do urny w sklepie. 

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco spadł odsetek osób preferujących w konkursach promocyjnych przyznawanie jednej dużej nagrody.

- Zmiana opinii konsumentów w zakresie sposobu przyznawania nagród w ramach promocji może wynikać z negatywnych doświadczeń konsumentów dotyczących braku nagrody, mimo uczestnictwa w wielu konkursach. Z opinii respondentów zebranych podczas badania płynie jasny przekaz, że uczestnicy promocji chcą mieć pewność korzyści, dlatego niezmiennie wśród najczęściej wybieranych form promocji są takie, które ten zysk gwarantują. Pozytywny stosunek do promocji konsumenci budują wtedy, gdy uda im się podczas zakupów zaoszczędzić znaczącą dla nich sumę pieniędzy lub gdy udział w promocji wiąże się z otrzymaniem czegoś atrakcyjnego, w formie gratisu, czy jako wygrana w loterii lub konkursie. Najwięcej pozytywnych emocji wzbudza wygrana nawet drobnego upominku, zwłaszcza wtedy, gdy jest efektem pracy włożonej przez konsumenta w uzyskanie nagrody, np. zbieranie opakowań i wymiana na gwarantowaną nagrodę”– mówi Michał Piechocki, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.

 Badanie Monitor Promocji jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 10 lat. Najnowsza edycja raportu „Monitor Promocji 2015” została zrealizowana metodą CAWI (ankiety online na własnym panelu internetowym Epanel.pl) w dniach 12-19 października 2015 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane