Poradnik: Czym należy kierować się w wyborze platformy dla e-biznesu?

Autor: pr 27 września 2016 13:53

Już ponad połowa polskich internautów, robi zakupy on-line a wartość polskiego rynku e-commerce wyceniana jest na 27 miliardów zł. Jeden z ciekawszych trendów ostatnich kilku lat to bardzo dynamiczny wzrost sesji i transakcji generowanych na smartfonach i tabletach do których nowoczesne platformy e-commerce niewątpliwie muszą być dostosowane.

Tylko w ostatnim roku ruch mobilny na stronach e-sklepów wzrósł ponad dwukrotnie, podczas gdy wzrost sesji na desktopach to zaledwie 12%. To co istotne z biznesowego punktu widzenia to fakt, że wraz ze wzrostem sesji mobilnych o 110% wzrosła liczba zawieranych mobilnie transakcji. Jeszcze całkiem niedawno różnica pomiędzy użytkownikami desktopu i mobile była bardzo wyraźna. Obecnie dynamika wzrostu ruchu mobilnego w e-sklepach jest tak wysoka, iż można szacować w przyszłym roku prawie 50% udział klientów mobilnych, a to oznacza, że mobilne wersje sklepów muszą być co najmniej tak intuicyjne i funkcjonalne jak desktopowe. Nie wszystkie sklepy są jeszcze gotowe na przyjęcie swoich klientów i przedstawienie im swojej bogatej oferty jedynie na ekranie 5-calowego smartfona.

Duża rzesza użytkowników zmusza e-sklepy do stworzenia przyjaznego środowiska, w którym zakupy stają się przyjemne, a klientowi oferowane jest dokładnie to, czego szuka. Pierwsza najważniejsza cecha nowoczesnego oprogramowania e-commerce to znakomite dostosowanie do urządzeń mobilnych – nie tylko pod względem wizualnym, ale i funkcjonalnym. Część sklepów, które projektowało swoje platformy w sposób klasyczny, czyli „desktop first” – zmuszonych jest do okrajania swoich stron tak, aby dopasować je do mniejszych ekranów lub tworzą odrębne wersje serwisów mobilnych.

Możliwości urządzeń mobilnych stale rosną, zatem lepszym kierunkiem jest projektowanie platform dedykowanych najpierw na urządzenia mobilne, których znaczenie tak dynamicznie rośnie, a następnie rozszerzanie ich możliwości na tablety i na końcu na desktopy. Dobrym rozwiązaniem są także aplikacje mobilne, przy czym powinny one stanowić rozszerzenie serwisu, a nie alternatywę do mobilnej strony. W przeciwnym razie pozyskanie nowych klientów (mobilnych) będzie musiało być poprzedzone pozyskaniem użytkowników aplikacji, co wydłuża drogę pozyskania klienta. Warto jednak wspomnieć , że aplikacja ma liczne zalety np. możliwość powiadomień o zamówieniach w czasie rzeczywistym, jak również może stanowić dodatkowy i bardzo spersonalizowany kanał komunikacji e-konsument – e-sklep. Jest to zatem dobre uzupełnienie mobilnej strony oraz dobre narzędzie do budowania trwałych relacji z klientem.

- Wygląd i intuicyjne oprogramowanie e-commerce to jednak część sukcesu. Przed finalizacją transakcji użytkownik musi otrzymać wygodne narzędzie do wyszukiwania – dobrą praktyką jest udostępnienie klientom aktywnej wyszukiwarki, dzięki której łatwo przenieść się nie tylko na kartę konkretnego produktu ale i grupę produktów, informacje o dostawie czy regulaminach. Taka funkcjonalność jest szczególnie polecana dla rozbudowanych sklepów z szeroką ofertą i licznymi informacjami - podkreśla Tomasz Semba - Customer Care Manager Mall.pl. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane