PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Dobra ekspozycja towarów kluczem do sukcesu sklepu

Autor: pr, dlahandlu.pl 17 kwietnia 2015 12:35

Poradnik: Dobra ekspozycja towarów kluczem do sukcesu sklepu

Odpowiednia ekspozycja towaru może wpłynąć zarówno na wyniki sprzedaży jak i na komfort klienta w procesie podejmowania decyzji.

Dobry visual merchandising nadaje ofercie sprzedażowej taką formę, by była jak najbardziej efektywna dla sprzedawcy i generowała zyski.

 Im mniej, tym lepiej

Strategia ekspozycji, w myśl której półki uginały się od wielości produktów, dziś jest już nieaktualna. Sprzedawcy chcący pomnożyć swoje dochody ze sprzedaży powinni postawić na minimalizm ekspozycyjny. Badania Forbis Group pokazują prostą zależność między liczbą produktów na półce a jej wpływem na sprzedaż. Ekspozycja dwóch egzemplarzy tego samego produktu wygeneruje dodatkowe 23% ze sprzedaży, trzech zwiększy sprzedaż o 17%, a czterech już tylko o 14. – Należy unikać przekroczenia tzw. progu ekspozycyjnego – potwierdza Adam Beniowski z Pro Business Solutions. I podaje przykład jednej z sieci, gdzie asortyment 6 tysięcy produktów zredukowano do 1,5 tysiąca. – Po tym zabiegu średnia marża wygenerowana na jednym produkcie wzrosła aż o 40% – dodaje Adam Beniowski.

Dzisiejsi sprzedawcy rozumieją wpływ aranżacji sklepu na wyniki sprzedażowe.
– Współczesne wystawiennictwo powinno być ciekawe, intrygujące, niekiedy też przewrotne. Zmianę ekspozycji należy zacząć od witryny, która powinna zaintrygować klienta na tyle, aby nakłonić go do wejścia – radzi Mateusz Laskowski, architekt oraz dyrektor operacyjny Forbis Group. – Przestrzenie wystawowe bez koncepcji aranżacyjnej zniechęcają konsumentów do odwiedzin sklepu – dodaje Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group. Wygląd witryny powinien być również często zmieniany – najlepiej raz na dwa tygodnie. W dzisiejszym handlu inwestycja w visual merchandising, i szerzej w shop concept, to działanie stricte prosprzedażowe. Zindywidualizowane, bo do specyfiki danej branży i jej klientów podchodzi się jednostkowo, rozważając z jednej strony potrzeby sprzedawcy, z drugiej – potencjalnego nabywcy produktów. Za każdym projektem stoją dogłębne analizy preferencji klientów. To czyni sklepy niepowtarzalnymi.

Porządek przede wszystkim

Zdaniem ekspertów nie ma nic gorszego niż chaos panujący we wnętrzu sklepu. O taki efekt nietrudno, kiedy nieumiejętnie i przypadkowo ustawia się towary. Brak taktyki co do ekspozycji i sposobu prezentacji towarów jest zgubny we wszystkich branżach. W butikach
z odzieżą, przykładowo, wrażenie nieporządku może być spowodowane niejednolitymi regałami czy wieszakami. Odpowiednia segregacja towaru wprowadzi do wnętrza porządek i da większą przejrzystość asortymentu. 

  • DEKOR POLSKA 2015-04-22 09:11:28

    witam



    Ciekawy artykuł z dobrymi wskazówkami, warto nadmienić o istocie pierwszego wrażenia jaką niewątpliwie robi wizualizacja/oznakowanie sklepu na zewnątrz ale wsparte również odpowiednim oświetleniem. Mamy pomysły, mamy zasób ludzi, którzy znają się na swoim fachu a co ważne współpracujemy z sieciami. Sprawdź nas na dekor-polska.pl lub nasz Fan Page o nazwie DEKOR

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.