Poradnik e-commerce: Dlaczego klienci porzucają koszyki?

Autor: pr 2 marca 2017 10:47

Klient potrafi przejść długą drogę: od znalezienia odpowiedniego sklepu internetowego, przez przejrzenie jego zawartości, wyszukanie upragnionego produktu w gąszczu tysiąca innych, aż po wrzucenie go do koszyka i nagle… po prostu opuszcza sklep. Dlaczego tak się dzieje i jak tego uniknąć? Sklep Answear.com próbuje odpowiedzieć na to pytanie w krótkim poradniku.

Według badań 69% koszyków zostaje opuszczonych zanim transakcja dobiegnie końca. Dlaczego ta liczba jest tak wysoka? Na pewno część “winy” leży po stronie specyfiki zakupów internetowych. Wielu klientów po prostu przegląda strony by zobaczyć asortyment, inni zachowują przedmioty w koszyku, by wrócić do nich później lub porównać ceny w konkurencyjnych sklepach. Takich sytuacji nie da się uniknąć, jednak warto przyjrzeć się pozostałym powodom, dla których klienci porzucają swoje koszyki.

Oto 3 najważniejsze:

1. Dodatkowe koszty są zbyt wysokie

Klienci nie chcą dodatkowo płacić za koszty dostawy. Są przyzwyczajeni do tego, że część sklepów oferuje opcje dostawy za darmo, dlatego też często dowiadując się o dodatkowych kosztach wysyłki, rezygnują z zakupów. Jak uniknąć takiej sytuacji? Można albo umożliwić klientom otrzymanie zamówionych produktów za darmo ustalając konkretny próg kwotowy, od którego dostawa staje się bezpłatna, albo nie pobierać opłat za niektóre sposoby wysyłki. W ANSWEAR.com usługi kuriera Poczty Polskiej, odbiór w sieci salonów Medicine i ANSWEAR oraz w placówkach Poczty Polskiej i na stacjach Orlen jest darmowy niezależnie od wartości koszyka. Pozostałe formy dostawy - kurier DPD, X-Press Couriers oraz Paczkomaty są darmowe przy zamówieniach powyżej 100 złotych.

2. Żeby dokonać zamówienia, użytkownik musi założyć konto

Użytkownicy robiąc zakupy w internecie często nie chcą wiązać się ze sklepem na dłużej. Może to być spowodowane niechęcią wobec otrzymywanych później materiałów reklamowych, brakiem czasu na wypełnianie rozbudowanych formularzy, czy po prostu chęcią zrobienia szybkich zakupów, bez konieczności stawania się zarejestrowanym klientem sklepu. Należy mieć na uwadze potrzeby użytkowników i udostępnić im taką możliwość, niezależnie od motywacji - jak dowodzi badanie Baymard Institute, aż 35% z grupy 1044 respondentów wymieniło ten czynnik jako jeden z najbardziej zniechęcających przy podejmowaniu decyzji zakupowej!

3. Zbyt długi lub skomplikowany proces dokończenia zakupów

1 na 4 użytkowników porzuca swój koszyk ze względu na zbyt długi czy skomplikowany proces dokończenia zakupów. Klienci zniechęceni ścieżką zakupową porzucają koszyki i, jeśli przyjrzeć się wynikom badań, nie powinno to nikogo dziwić - testy dowodzą, że wzorcowy formularz przy kasie sklepu internetowego powinien zawierać około 12-14 elementów. Z kolei przeciętne formularze w branży e-commerce składają się z około 24 elementów! Dlatego też warto przeegzaminować wygląd strony i upewnić się, czy wszystkie opcje i możliwości są niezbędne. Duże sklepy internetowe w ten sposób mogą zwiększyć współczynnik konwersji o ponad 30%!

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.