Poradnik e-commerce: Płeć konsumenta a nawyki zakupowe

Autor: pr 18 lipca 2017 13:50

Obie płcie różnią się od siebie w zakresie perspektyw, motywacji i działań. Wykorzystują to firmy, które starają się dostosować swoją obsługę klienta tak, aby uwzględnić te różnice. Widać to w stylu reklam, wiadomości i komunikatów, a także projektowanie produktu i układu sklepu. Answear.com przygotował kilka porad, które mogą pomóc w przyciągnięciu klienta.

Wpływ nawyków kupna

Zdaniem dra Neala Martina, niezależnie od tego, konsument jest mężczyzną, czy kobietą, jego decyzje zakupowe oparte są w dużo mniejszym stopniu na racjonalnych pobudkach, niż się wydaje. Wiedząc, że nawyk najbardziej wpływa na decyzje kupna i zachowania konsumentów, firmy e-commerce (w tym także answear.com) koncentrują się na samym procesie decyzji zakupowych.

Wysiłki e-commerce koncentrują się zwykle na następujących zagadnieniach:
 
- Początkowa stymulacja potrzeby (ang. initial stimulation of a need). Milionowe części budżetów są wydawane każdego roku, aby motywować kupujących do zakupu określonych produktów.
 
- Wpływ osób trzecich (ang. influence of third parties). Informacja udzielona przez osoby trzecie – znajomych, rówieśników czy autorytety – wpływa bezpośrednio na wybór produktu. W konsekwencji w e-commerce nieustannie szuka się społecznego dowodu słuszności i zachęca influencerów do bycia ambasodarami marki. Wszystko po to, aby zyskać przewagę konkurencyjną.
 
- Ocena osobista (ang. personal evaluation). Decyzja o wybraniu jednego produktu zamiast drugiego zależy od wielu czynników. Ma na to wpływ m.in. opakowanie, a także metoda i sposób płatności. Te, często nieuświadomione, czynniki mogą w rzeczywistości wywierać jeszcze większy wpływ na proces podejmowania decyzji niż dostępnie powszechnie informacje, takie jak jakość i cena.
W przypadku e-commerce udział płci w procesach zakupowych różni się w zależności od branży. Na ogół, kobiety są gotowe zainwestować więcej czasu i energii na badania i porównywanie produktów. Jednocześnie ich podejście sprawia, że są one bardziej podatne na przyswojenie komunikatów emocjonalnych niż mężczyźni.

Pomimo tego, że kobiety są uważane za lepsze kupujące, z pewnością Twój e-commerce skorzysta na:
 
- Priorytetyzacji zakupów. Dostosowanie metod i źródeł do kosztu i użycia produktu oszczędza czas i energię. Nie każdy zakup wymaga maratonu wizyt w witrynach lub obszernego porównywania.
 
- Czytelnej i intuicyjnej witrynie. Kobiety nie pozostają w tyle za mężczyznami, zastępując zakupy online zakupami offline. Te ostatnie umożliwiają bardziej sprzyjające środowisko do porównywania produktów i cen. Pozwól im na to.

Z kolei mężczyźni zazwyczaj chodzą do sklepu sami i bardzo rzadko porównują ceny. Biorąc pod uwagę ich pragnienia i potrzeby, konsumenci płci męskiej chętnie skorzystaliby z:
 
- Bycia świadomymi i wrażliwymi na czynnik czasu. Kupując produkty, mężczyźni powinni stosować te same techniki, jakie wykorzystują podczas dokonywania zakupów biznesowych – zrozumienia sposobu korzystania z produktu, tego, kto go używa, jakie funkcje są konieczne i niezbędne. Tego typu informacji będą szukać częściej.
 
- Przewidywania przyszłych potrzeb. W przeciwieństwie do kobiet, które robią zakupy w oparciu o przyszłe potrzeby (np. sukienka na nadchodzącą rocznicę, kapelusz na wakacje), mężczyźni zazwyczaj kupują, gdy potrzeba jest natychmiastowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,50

  • Min

    9,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.