Poradnik: Handel musi podążać za klientem

Autor: dlahandlu.pl 28 lutego 2017 09:19

Trendy w handlu detalicznym szybko się zmieniają. Podobnie jak rynek i oczekiwania klientów. Oto pięć kluczowych wyzwań, stojących przed detalistami.

Klientów nie nabierzesz
Internet wyedukował klientów, dzięki czemu stali się bardziej świadomi. Wiedzą czego szukają, znają ceny oraz możliwości produktów. Według reportu Nielsen Global Connected Commerce 2016, zdecydowana większość kupujących, zanim dokona zakupu, analizuje produkty online. Wydłuża się także czas porównywania produktów. Dotyczy to artykułów różnych typów. Zarówno elektroniki, jak i produktów spożywczych – mówi Daria Widerowska, marketing manager, IT.integro – Kupujący stają się dla sprzedawców prawdziwym wyzwaniem. Mają ogromną wiedzę o produkcie. Pytają o liczne detale oraz znają ceny w różnych sklepach – dodaje.
Sprzedawcy powinni wiedzieć o produktach co najmniej tyle, co klient. Pracownicy muszą posiadać kompletną wiedzę produktową, dlatego należy zadbać o to, by korzystali ze szkoleń na bieżąco, a nie tylko na początku swojej kariery. Warto uzbroić sprzedawców w mobilne terminale POS, dzięki którym sprawdzą dostępność produktów, opis, zdjęcia oraz ich dokładną specyfikację.

Omnichannel stał się codziennością
Z punktu widzenia klienta, zakupy mają być przyjemne oraz szybkie, a dzięki technologiom mobilnym, możliwe do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Wielokanałowość zakupów stała się zjawiskiem codziennym. Według badań wykonanych przez Facebook, aż 45% procesów zakupowych klientów wiązała się z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Ta liczba w najbliższych czasach wzrośnie – zapewnia Daria Widerowska.
Dodatkowo, kupujący oczekuje spójności, tych samych wrażeń zakupowych, niezależnie od wykorzystywanego kanału. Kontakt z marką powinien być taki sam. Według badań wykonanych przez Periscope McKinsey, aż 78% detalistów przyznaje, że nie są w stanie zagwarantować swoim klientom spójnych doświadczeń zakupowych. Proces zakupowy staje się coraz bardziej skomplikowany. Detaliści, którzy jeszcze nie są w stanie zabezpieczyć swoim klientom jednolitych wrażeń we wszystkich kanałach sprzedaży, powinni skoncentrować się na usuwaniu barier oraz na wdrożeniu rozwiązań technologicznych.

  • Ola 2017-02-28 14:20:23

    zeby handle mogl podazac za klientem, to musi byc innowacyjny. W jakis sposob musisz sie wyroznic na tle pozostalych - menu, wystatrojem, sposobem obslugi klienta, etc. Nie ulega wątpliwości, że klienci wracają do miejsc – co odnosi się nie tylko do gastronomii, ale całego szeroko pojętego handlu – które wzbudziły w nich pozytywne i niezapomniane emocje. Tu wcale nie chodzi o niskie ceny, bo gdyby tylko tym kierowali się konsumenci, to wszyscy jedliby w domu, a do pracy zabierali kanapki lub pudełka lunchowe. W czasach dbałości o każdy szczegół życia, sam smak i jakość jedzenia to nie wszystko, wizyta w restauracji powinna wpłynąć także na inne zmysły. Ma być „doświadczeniem”, które zostanie z gościem na dłużej. Nie przez przypadek dania u Amaro noszą nazwę “momentów” – to całe przeżycie, chwila która zostaje w nas na dłużej, i do której z chęcią będziemy wracać pamięcią. Obecnie, kiedy najlepszym źródłem informacji jest internet, większość osób pojawiających się w danej restauracji po raz pierwszy, nie trafia tam z przypadku. Jak grzyby po deszczu powstają nowe portale oceniające lokale gastronomiczne (kryteria oceny są dość szerokie: jakość jedzenia, wystrój, obsługa klienta, lokalizacja, menu itp.), jednocześnie rośnie popularność blogów kulinarnych, które nadają kierunek miejskich wędrówek w poszukiwaniu dobrych smaków. Źródła te, poza małymi wyjątkami i przypadkami nieuczciwej konkurencji, są najbardziej wiarygodne i stanowią najlepszą kulinarną rekomendację. Tak jak przy wyborze miejsca decydujące znaczenie ma często opinia w internecie, tak kwestia sprostania oczekiwaniom klienta, zachwycenia go i sprawienia by chciał wrócić, to zupełnie odrębna sprawa, która w pełni należy do restauratora, i – jak można zauważyć po fakcie, że 60% lokali zamyka się w ciągu pierwszych trzech lat swojej działalności – jest rzeczą niełatwą. Zobacz więcej w magazynie Gastro Biznes Storyous

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane