Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną?

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2016 12:38

Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną? fot. shutterstock

Żywność ekologiczna w ostatnich latach zyskała na popularności i coraz częściej pojawia się w polskich domach. Zmieniło się zarówno jej postrzeganie - z fanaberii zamożnych shopperów na produkty zawierające wysokiej wartości składniki odżywcze, jak i jej miejsce w procesie zakupowym – z trudno dostępnego segmentu na element codziennych decyzji zakupowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Bogdanowicz, Account Director WALK Promotion.

Obecnie żywność ekologiczna jest eksponowana na sklepowych półkach obok „zwykłych” produktów, co bardzo często wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe w wielu kategoriach produktowych. Obok bananów, które zazwyczaj wybieraliśmy znajdziemy również te „bio”, wybierając jogurt nasze oko przyciąga ten ekologiczny. Kupując jajka nie sposób pominąć tych z „wolnego wybiegu” itd. - Nawet dyskonty, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się nam przeważnie z niskimi cenami i gorszej jakości produktami, dziś mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów ekologicznych. Co więcej, ten segment znajdziemy również w drogeriach Rossmann, które posiadają w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze pod marką własną „enerBiO” - dodaje ekspert.

 Na rynku nie brakuje produktów, które swoją nazwą lub kolorystyką opakowania przypominają te ekologiczne. - Niektórzy producenci nadużywają słowa „bio” licząc na brak wnikliwości shopperów lub używają sformułowania „zdrowa żywność”, którego stosowanie nie jest regulowane przepisami prawnymi. Jednocześnie oferują konsumentom niższe ceny w porównaniu z produktami ekologicznymi. Świadomy konsument jest wymagający – dla niego termin „bio” musi zostać uzasadniony np. opisem sposobu uprawy czy certyfikatami i właśnie na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe - mówi Tomasz Bogdanowicz.

Aby skutecznie dotrzeć do konsumentów w komunikacji produktów ekologicznych należy podkreślać źródło pochodzenia zawartych w nich składników oraz certyfikaty, a także ich prozdrowotne właściwości i tłumaczyć z jakich czynników wynika wyższa cena tego segmentu.

- Tylko poprzez tego rodzaju edukację żywność bio z każdym rokiem może coraz częściej trafiać do koszyków konsumentów. W przypadku produktów FMCG jednym z najskuteczniejszych narzędzi są działania in-store. Dlatego też, aby dotrzeć do konsumentów, warto zainwestować w komunikację obejmującą opakowania produktów oraz materiały POS. W przypadku POSM mogą to być popularne „hangery” z informacjami, ale również „infokioski” za pomocą, których producent może również pokazać sposób produkcji danego artykułu czy uprawy, z których pochodzą znajdujące się w nim składniki. W ten sposób można podkreślić benefity płynące z wyboru produktów ekologicznych oraz wytłumaczyć ich wyższą cenę w momencie podejmowania przez klienta sklepu decyzji zakupowej - wylicza ekspert.

Podobnie jest w przypadku e-commerce, z tym że tu pole manewru jest zdecydowanie większe. Łatwo wyobrazić sobie np. film dokumentujący proces produkcji danego artykułu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane