PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną?

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2016 12:38

Poradnik: Jak eksponować żywność ekologiczną? fot. shutterstock

Żywność ekologiczna w ostatnich latach zyskała na popularności i coraz częściej pojawia się w polskich domach. Zmieniło się zarówno jej postrzeganie - z fanaberii zamożnych shopperów na produkty zawierające wysokiej wartości składniki odżywcze, jak i jej miejsce w procesie zakupowym – z trudno dostępnego segmentu na element codziennych decyzji zakupowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Bogdanowicz, Account Director WALK Promotion.

Obecnie żywność ekologiczna jest eksponowana na sklepowych półkach obok „zwykłych” produktów, co bardzo często wpływa na nasze codzienne decyzje zakupowe w wielu kategoriach produktowych. Obok bananów, które zazwyczaj wybieraliśmy znajdziemy również te „bio”, wybierając jogurt nasze oko przyciąga ten ekologiczny. Kupując jajka nie sposób pominąć tych z „wolnego wybiegu” itd. - Nawet dyskonty, które jeszcze kilka lat temu kojarzyły się nam przeważnie z niskimi cenami i gorszej jakości produktami, dziś mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów ekologicznych. Co więcej, ten segment znajdziemy również w drogeriach Rossmann, które posiadają w swojej ofercie ekologiczne produkty spożywcze pod marką własną „enerBiO” - dodaje ekspert.

 Na rynku nie brakuje produktów, które swoją nazwą lub kolorystyką opakowania przypominają te ekologiczne. - Niektórzy producenci nadużywają słowa „bio” licząc na brak wnikliwości shopperów lub używają sformułowania „zdrowa żywność”, którego stosowanie nie jest regulowane przepisami prawnymi. Jednocześnie oferują konsumentom niższe ceny w porównaniu z produktami ekologicznymi. Świadomy konsument jest wymagający – dla niego termin „bio” musi zostać uzasadniony np. opisem sposobu uprawy czy certyfikatami i właśnie na tej podstawie podejmuje decyzje zakupowe - mówi Tomasz Bogdanowicz.

Aby skutecznie dotrzeć do konsumentów w komunikacji produktów ekologicznych należy podkreślać źródło pochodzenia zawartych w nich składników oraz certyfikaty, a także ich prozdrowotne właściwości i tłumaczyć z jakich czynników wynika wyższa cena tego segmentu.

- Tylko poprzez tego rodzaju edukację żywność bio z każdym rokiem może coraz częściej trafiać do koszyków konsumentów. W przypadku produktów FMCG jednym z najskuteczniejszych narzędzi są działania in-store. Dlatego też, aby dotrzeć do konsumentów, warto zainwestować w komunikację obejmującą opakowania produktów oraz materiały POS. W przypadku POSM mogą to być popularne „hangery” z informacjami, ale również „infokioski” za pomocą, których producent może również pokazać sposób produkcji danego artykułu czy uprawy, z których pochodzą znajdujące się w nim składniki. W ten sposób można podkreślić benefity płynące z wyboru produktów ekologicznych oraz wytłumaczyć ich wyższą cenę w momencie podejmowania przez klienta sklepu decyzji zakupowej - wylicza ekspert.

Podobnie jest w przypadku e-commerce, z tym że tu pole manewru jest zdecydowanie większe. Łatwo wyobrazić sobie np. film dokumentujący proces produkcji danego artykułu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.