Poradnik: Jak przebiega proces wprowadzania nowej marki na polski rynek

Autor: Cresa Polska 13 października 2017 09:36

Poradnik: Jak przebiega proces wprowadzania nowej marki na polski rynek Na zdj. Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w Cresa Polska

Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów z całego świata. Jej główne atuty to liczba mieszkańców (blisko 40 mln), dogodne położenie w Europie, dynamiczny rozwój gospodarczy i inwestycje infrastrukturalne. Czynniki te sprawiają, że do naszego kraju wkraczają kolejne marki handlowe. Wbrew pozorom, decyzja o rozpoczęciu ekspansji nie jest łatwa nawet dla najsilniejszych korporacji. O procesie wprowadzania nowej marki na polski rynek mówi Szymon Łukasik, dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Handlowych w Cresa Polska.

Badanie gruntu
Firmy prowadzące działalność na dużą skalę zawsze poszukują nowych rynków zbytu, a rozważając możliwość ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej biorą pod uwagę także Polskę. Analizują informacje na temat rynku i konkurencji, a także zasięgają opinii prawników i specjalistów od rachunkowości. Dopiero dysponując odpowiednią wiedzą, rozpoczynają rozmowy z firmami doradczymi i pośredniczącymi w wynajmie nieruchomości. Na tym etapie nie zawierają jeszcze konkretnych umów, ale starają się zgromadzić jak największą ilość danych.

Niektóre firmy podejmują decyzję o samodzielnym wprowadzeniu marki na polski rynek, co ze względu na jego specyfikę jest bardzo trudnym i czasochłonnym zadaniem. Kilkakrotnie zdarzało się, że marka, która z powodzeniem wkraczała na inne rynki, w Polsce ponosiła znaczne straty. Wynikało to w znacznym stopniu z wyboru nieodpowiednich lokalizacji punktów sprzedażowych i centrów dystrybucyjnych.

Z tego powodu większość obecnie wchodzących na polski rynek zagranicznych marek decyduje się skorzystać z pomocy firm wyspecjalizowanych w zakresie prawa handlowego, doradztwa podatkowego i nieruchomości.

Rola doradcy we wprowadzaniu marki na polski rynek
W przypadku inwestycji zagranicznych doradca działający na rynku nieruchomości komercyjnych odgrywa bardzo ważną rolę. Przedstawia początkowo cały polski rynek, nie wiedząc jeszcze, czy inwestor zechce nawiązać z nim współpracę. Prezentuje ogólny zarys możliwości w zakresie logistyki, najmu lub nabycia nieruchomości. Ponadto dokonuje analizy konkurencji i informuje inwestora o tym, czy jego potencjalna inwestycja w Polsce może być opłacalnym posunięciem.

Na kolejnym etapie doradca stopniowo zawęża zakres poszukiwań nieruchomości komercyjnych dla klienta. Rozpoczyna od przedstawienia informacji o poszczególnych regionach i miastach, a następnie proponuje konkretne nieruchomości, które najlepiej służyłyby realizacji celów firmy planującej wejście na polski rynek. Jednocześnie inwestor nawiązuje kontakt z polskimi firmami świadczącymi usługi prawne, marketingu oraz doradztwa podatkowego i personalnego.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane