Poradnik: Jak skonstruować newsletter e-sklepu, aby nie trafił do skrzynki spam

Autor: pr 16 marca 2016 09:57

Dobry i skuteczny newsletter zaczyna się na etapie projektu. Nie trzeba być mistrzem marketingu żeby dobrze go skonstruować i uniknąć antyspamowej pułapki. Na rynku istnieją proste i intuicyjne kreatory, dzięki którym z gotowych, przetestowanych szablonów można stworzyć perfekcyjny newsletter. Dodatkowym atutem jest możliwość personalizacji maila, tak by adresat poczuł, że traktujemy go wyjątkowo i pamiętamy o jego preferencjach - przekonuje Agata Lejman, ekspert SalesBee.

Wg SalesBee dostosowanie treści i oferty do grupy docelowej może poprawić wyniki od 20 do 30 proc. Jednocześnie unikamy irytacji klientów otrzymywaniem wiadomości, które zupełnie ich nie interesują – wtedy mogą ją oznaczyć jako spam albo wypisać się z bazy.

Dodatkowo naszą wiadomość przetestują dostępne filtry antyspamowe, które pozwolą uniknąć zepchnięcia maila w niebyt skrzynki spam.

Odpowiedni tytuł i nadawca

Tytuł newsletera jest równie ważny co zawartość. Powinien być stosunkowo krótki i intrygujący, ale przede wszystkim nie powinien wprowadzać odbiorcy w błąd co do zawartości. Nie warto stosować trików, jak na przykład Twój numer zamówienia to… – Takie sztuczki nie pomagają i bardzo źle wpływają na wizerunek marki.

Warto wysyłać newsletter ze skrzynki pracownika firmy, z podanym w adresie imieniem i nazwiskiem. Dzięki temu adresat czuje, że sklep wykazuje wobec niego indywidualne podejście, a nie traktuje go jak kolejną anonimową osobę z ogromnej bazy danych. To z pewnością wpływa na lepszy odbiór i pomaga zbudować z przyszłym klientem długotrwałą relację.

Dodatkowo istotne jest aby zwrócić uwagę, czy domeny z których korzystamy nie są uznane za podejrzane. Dlatego należy mieć pewność że wysyłamy mail od zaufanego dostawcy, inaczej nasze wysiłki pójdą na marne bo wiadomość trafi do folderu SPAM.

Wygląd się liczy

Oprócz technicznych szczegółów warto zadbać o estetykę newslettera. Z doświadczenia SalesBee wynika, że nawet korzystając z intuicyjnych kreatorów mailingów warto wypróbować kilka wariantów i pokazać je do oceny współpracownikom, tak żeby wybrać ten najlepszy. Warto również na wybranej grupie swoich odbiorców przeprowadzić testy A/B i przekonać się jakie rozwiązania są najskuteczniejsze. Należy pamiętać, że newsletter musi zawierać niezbędne elementy takie jak nagłówek, CTA, nie tylko same zdjęcia ale też odpowiednią ilość tekstu. Powinien również oferować dodatkową korzyść dla odbiorców. Bardzo istotnym szczegółem są linki wklejone w treść maila. Powinny wskazywać co użytkownik znajdzie po kliknięciu w nie. Nie należy korzystać z adresów URL – nie dość, że są nieestetyczne i mało profesjonalne to mogą spowodować zablokowanie wiadomości przez filtr antyspamowy. Dla przykładu - jeśli chcemy zaoferować naszym klientkom nową kolekcję wiosennych sukienek to zamiast wklejać w treść długi i mało czytelny adres URL, np. sklep.pl/odziez/xxxxx/xxxx/xxxx/ warto stworzyć czytelnego linka, który będzie niósł treść i sugerował dlaczego warto go otworzyć, np. Zobacz wiosenną kolekcję sukienek. Profesjonalny wygląd maila powoduje lepszą interakcję z odbiorcą, dlatego warto zwrócić na to szczególną uwagę.

  • artmetic ekonsulting 2016-03-16 22:47:42

    Marketing mailingowy, bazy danych i analityka webowa:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.