PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Autor: Monika Chodowicz, Maciej Kraus; FernPartners dla dlahandlu.pl 12 grudnia 2014 11:57

Poradnik: Jak skutecznie budować wizerunek cenowy

Co sprawia, że klienci daną sieć sklepów oceniają jako tanią albo drogą? Czy jest to wypadkowa faktycznych cen obserwowanych w sklepie, czy wynik realizowania misternej strategii firmy? Czy Biedronka naprawdę jest taka tania a Alma to luksusowe, drogie delikatesy? Przede wszystkim musimy pamiętać, że konsumenci posiadają ograniczony dostęp do informacji na temat cen w sklepach.

Nie są oni w stanie odnotować każdej ceny, każdego artykułu, w każdym sklepie w mieście. Tym samym, ich opinia na temat poszczególnych sieci oparta jest na szczątkowych informacjach, emocjach oraz komunikatach do nich adresowanych, a nie na podstawie rzetelnej wiedzy. Owych komunikatów, które przekładają się na opinie może być wiele: wystrój wnętrza, kolorystyka, czystość sklepu, forma i treść przekazu reklam czy nawet wielkość parkingu.

Zgodnie z koszykiem cenowym portalu dlahandlu.pl w listopadzie w Warszawie najtańszą siecią okazał się Auchan, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Kaufland, Biedronka, Carrefour oraz Tesco. Zestawienie, jako najdroższe sieci zamykają: Freshmarket, Lewiatan oraz Carrefour Express. Czy tak samo jednak wygląda postrzeganie cenowe tych sieci?
Jak pokazuje obserwacja rynku oraz szereg badań, rzeczywisty i postrzegany poziom cen mogą od siebie znacząco odbiegać.

Sieci handlowe walczą o „umysły" i portfele klientów na wiele sposobów: organizując promocje, coraz bardziej wymyślne akcje marketingowe oraz stosując różne mechanizmy lojalnościowe zwiększające postrzeganą atrakcyjność. W praktyce okazuje się jednak, że budowany przez nie wizerunek odbiega od rzeczywistego poziomu cen. Mimo wszystko ze względu na to, że klienci nie są w stanie ocenić rzeczywistego poziomu cen, to te sieci, które są skuteczne w budowaniu wizerunku odnoszą sukces i cieszą się popularnością wśród konsumentów, a nie te, które są rzeczywiście tanie. Dlatego też, warto stanąć do walki i wprowadzić zmiany, które sprawią, że klienci będą chętnie odwiedzali twój i będą przekonani o tym, że oferujesz produkty w atrakcyjnych cenach.

  • Marcin 2014-12-14 11:41:49

    ja wiem jedno częste promocje, baaardzo głębokie zejście z ceny, mniejsza ilość SKU biorących udział w promocji, i potężna ekspozycja na którą trzeba zwrócić uwagę.

    tekst może i fajny ale typowe wodolejstwo. Kilka tygodni temu pisano żeby cenówki pisane były mniejszą czcionką i wtedy na zasadzie przeniesienia niby niższe postrzeganie cenowe hehehe

    kto ma kasę na marketing, promocje i reklamę ten jest tani bo kłamstwo powtórzone 7 razy staje się prawdą i tyle w temacie.

  • Gustaw 2014-12-13 21:31:56

    Bardzo fajny tekst!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    3,97

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane