PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak sprawdzić czy zmiany w e-sklepie są skuteczne

Autor: Agata Lejman, SalesBee 27 kwietnia 2016 09:43

Praca nad stroną e-sklepu nigdy się nie kończy. By dobrze funkcjonowała i spełniała swoje zadanie trzeba ciągle być na bieżąco z nowinkami i wprowadzać ulepszające ją zmiany. Nawet prosta modyfikacja koloru czy treści jednego elementu strony może podnieść współczynnik klikalności o 20 – 30 proc. - wyjaśnia Agata Lejman, ekspert SalesBee.

Pierwszy punkt na drodze do rozwoju e-sklepu to wspomniane już bycie na bieżąco z nowościami ze świata e-commerce, ale również tymi dotyczącymi sprzedawanego asortymentu. Warto śledzić branżowe serwisy, podpatrywać jakie rozwiązania wprowadza konkurencja i z czego korzystają tacy giganci e-commerce jak Amazon czy AliExpress. Nie wszystkie rozwiązania uda się przełożyć do małego e-sklepu, nie zawsze ma to też sens, ale warto zwrócić uwagę chociażby na układ strony i kolorystykę. Liderzy rynku przeznaczają duże środki na optymalizację serwisów tak by były jak najbardziej przyjazne dla użytkowników, czyli dbają o tzw. user experience. 

By skutecznie dążyć do postępów i móc je zmierzyć warto wyznaczyć sobie długofalowy cel, który chcemy osiągnąć, np. w ciągu roku. Rzecz jasna powinien być realny, w innym wypadku nie będzie motywacją, a powodem do irytacji. Dlatego należy spróbować opisać najbliższe otoczenie rynkowe, bezpośrednią konkurencję i te sklepy, które mają znacznie większe sukcesy na koncie. W pracy warto skorzystać z analizy z SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) czyli określenia mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń dla wyznaczanego przez nas celu. Kolejnym etapem jest wyznaczenie kroków do celu, czyli efektów, które musimy zrealizować, w krótszym odstępie czasu, np. miesiąca, tak by skumulowane rezultaty naszych działań przełożyły się na realizację planu. 

Mając już cel musimy ustalić jak zmierzymy jego realizację. Najważniejszym wskaźnikiem w e-commerce jest współczynnik konwersji. Jest to prosty przelicznik ile wizyt na stronie e-sklepu zakończyło się transakcją. Warto jednak zagłębić się w statystki i dojść do tego co na nią wpływa. Cennych informacji dostarcza analiza ruchu na stronie – czyli to ile czasu użytkownik korzystał ze strony, co na niej zobaczył i jakie akcje wykonał. Wpływają na niego m.in. unikalne otwarcia strony i bounce rate – współczynnik odrzuceń czyli to ile użytkowników opuściło e-sklep po zobaczeniu tylko jednej strony. Wiedząc ilu konsumentów otwiera stronę, czego szuka i, w którym jej miejscu zostali zniechęceni do zakupu (lub odwrotnie, które przekładają się na dobrą sprzedaż) można wprowadzić usprawnienia. Najpopularniejszym narzędziem do analizy ruchu na stronie jest Google Analitics, ale warto przyjrzeć się również innym, mniej popularnym, ale bardziej przejrzystym i przyjaznym dla użytkownika rozwiązaniom lub skorzystać z narzędzi, które nie tylko zmierzą postępy ale pomogą też w ich realizacji oferując gotowe rozwiązania z dziedziny marketing automation.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane