Poradnik: Jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2016 09:32

Marketing treści jest obecnie jednym z najgorętszych tematów wśród marketerów odpowiedzialnych za e-handel. Jednak tylko 30 proc. z nich przyznaje, że potrafi go we właściwy sposób wykorzystać, a 55 proc. nie wie jak go dobrze przygotować. Eksperci wyjaśniają w 5 praktycznych krokach, jak dzięki interesującym i angażującym treściom można osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie.

Interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy śledzą marki w social media. Wartościowe materiały w formie tekstu, grafiki czy video potrafią również sprzedawać – generując 3 razy więcej leadów sprzedażowych niż w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych. Oto 5 praktycznych zasad ekspertów z Praktycy.com, jak tworzyć content, aby pomógł zwiększyć sprzedaż w biznesie internetowym.

1. Nakłoń odbiorcę do natychmiastowego działania
Różnica między wartościowym contentem na stronę sklepu internetowego, a na serwis www innego rodzaju, polega na tym, że ten pierwszy powinien zachęcać czytelnika do podjęcia natychmiastowej akcji. Jak pokazują badania Demand Metric, 86 proc. internautów przewija reklamy video, 44 proc. z nich ignoruje przesyłane wiadomości mailowe, natomiast 60 proc. zainspirowana rozmaitym contentem decyduje się poszukać więcej informacji o produkcie, który został w nim wspomniany. Poradnikowy tekst na zewnętrznym serwisie może jeszcze nie zachęcać do zakupu, ale np. linkować do strony produktowej.

2. Pozwól tworzyć content użytkownikowi
Konsument będzie najbardziej skłonny do podjęcia świadomej decyzji o zakupie, gdy dostarczymy mu przydatnej i nienachalnej informacji w postaci contentu tworzonego przez innych użytkowników np. recenzji czy opinii klientów (oczywiście pod warunkiem, że większość z nich nie jest negatywna). Jak wynika z raportu Nielsena, komentarze internautów są drugim najbardziej zaufanym źródłem informacji o marce, a w rzetelność deklarowanych opinii wierzy aż 70 proc. konsumentów. Rekomendacje jako unikalny content są również wartościowe pod kątem działań z zakresu SEO dla witryny sklepu.

3. Nie skupiaj się wyłącznie na konwersji
Wysoki współczynnik konwersji świadczy o skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Konwersja to jednak nie wszystko. Rosnąca lista subskrybentów sklepowego newslettera może prowadzić do wyższych wyników sprzedaży. Liczba lajkowanych i przekazywanych dalej postów w portalach społecznościowych świadczy o umiejętności dotarcia do użytkownika i zaangażowania go. Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania mogą się przełożyć na wygenerowanie większej ilości leadów sprzedażowych. Działania w ramach content marketingu trzeba mierzyć za pomocą wielu wskaźników i stale modyfikować strategię tworzenia treści dla e-sklepu w celu uzyskania coraz lepszych rezultatów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.