PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak uwiarygodnić sklep internetowy?

Autor: dlahandlu.pl 23 lipca 2015 09:12

Według najnowszego raportu Gemius - "E-commerce w Polsce 2015", dla e-konsumentów najbardziej liczą się opinie o danym sklepie, możliwość płatności przy odbiorze towaru czy przyznane certyfikaty.

Według osób badanych, najbardziej wiarygodne są opinie innych użytkowników o danym sklepie internetowym. Uważa tak 59% z zapytanych osób. Wydaje się to oczywiste, ponieważ szybciej zaufamy czemuś, co zostało już przez kogoś przetestowane i dodatkowo ocenione pozytywnie. Należy jednak pamiętać, że w Internecie każdy z nas może zamieścić opinię, która niekoniecznie będzie zgodna z rzeczywistością. Do recenzji innych użytkowników należy podchodzić zatem z pewną dozą ostrożności. Ogromny wpływ opinii na zachowanie konsumentów od dawna zauważają marketingowcy, dlatego często możemy spotkać się z ocenami wygenerowanymi sztucznie. Warto więc konfrontować opinie w kilku niezależnych źródłach. Z drugiej strony sprzedawca zlecający popularną „szeptankę”, czyli generowanie komentarzy i opinii powinien mieć świadomość, że jej nieprofesjonalne prowadzenie może sklepowi jedynie zaszkodzić.

Drugim najpopularniejszym sposobem na przyciągnięcie klientów jest udostępnianie płatności przy odbiorze – tak orzekło 38% respondentów. Jeżeli prowadzicie sklep internetowy i nie posiadacie takiej opcji dostawy, warto rozważyć jej wprowadzenie. Kluczem do sukcesu jest poczucie bezpieczeństwa klientów, nawet jeśli będzie wiązało się to z dodatkowymi kosztami i opóźnieniu w otrzymaniu pieniędzy.

Kolejnym istotnym elementem jest pełna i jasna informacja o możliwości zwrotu i reklamacji towaru – tak odpowiedziała co trzecia zapytania osoba (34%). Warto przy tym pamiętać, że opis tych procedur nie tylko wpływa pozytywnie na poziom sprzedaży, ale jest wymagany przez prawo. Jeśli sprzedawca nie poinformuje klienta o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, to konsument automatycznie może to zrobić w ciągu 12 miesięcy!

20% badanych jako czynnik uwiarygadniający e-sklepy wskazało także znaki jakości i certyfikaty zaufania, które pojawiają się na stronach sklepu.

- Certyfikaty mają oczywiście znaczenie dla konsumentów, ale warto pamiętać aby nie popaść w skrajność. Zdarzają się sklepy, które prezentują na stronie kilka rozmaitych znaków, których wiarygodność jest, delikatnie ujmując, dość wątpliwa – komentuje Rafał Bugajski.

Blisko co szósta zapytana osoba (15%) zwraca również uwagę na regulamin sklepu internetowego, czyli podstawową umowę łączącą klienta i sprzedawcę. W tym wypadku z pewnością istotny będzie kształt dokumentu i podanie wszystkich niezbędnych informacji. Profesjonalny i pełny regulamin wskazuje, że sprzedawca traktuje klienta poważnie i zna obowiązujące przepisy, co jest pierwszym krokiem do ich przestrzegania.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jarosław Klapper 2015-07-23 10:44:58

    Hmm. Bardzo fajne badanie, ciekawy raport i dająca do myślenia analiza. Chyba jednak muszę kilka rzeczy zmienić w swoim sklepie internetowym, może wtedy będę miał jeszcze więcej klientów ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    1,86

  • Min

    0,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.