Poradnik: Jak w przedświątecznym okresie promować sprzedaż produktów?

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2013 09:29

Poradnik: Jak w przedświątecznym okresie promować sprzedaż produktów?

Świąteczne zakupy są dla konsumentów zarówno wyzwaniem, ale i okazją do „niewinnego", usprawiedliwionego wydawania pieniędzy na prezenty i produkty niezbędne do przygotowania świątecznych przyjęć. Dlatego też firmy szczególnie w tym okresie stawiają na promocję swoich produktów. Promocje cenowe, produkty z wartością dodaną, czy też gratisy - wszystko jest w tym czasie pozytywnie odbierane przez konsumentów, a co za tym idzie chętniej po nie sięgają - wyjaśnia Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producent Staropolanki.

Jednak z drugiej strony, dla samych producentów jest to bardzo trudny czas na wyróżniające się wyeksponowanie produktów. Wszystko to z uwagi na „szum" promocyjny, wielość produktów w tzw. promocji, co zakłóca bezpośredni kontakt z klientem i możliwość dotarcia do niego. Nie oznacza to jednak, że firmy nie powinny się promować. Wręcz odwrotnie - promocje cenowe, gratisy dodawane do podstawowych produktów, czy coraz rzadziej stosowane degustacje są w tym czasie najlepszym rozwiązaniem na przyciągnięcie klienta.

Czy należy zmieniać ekspozycję w sklepie?
Zmiana ekspozycji - szczególnie pod względem wizualnym - jest bardzo dobrym kierunkiem. To przyciąga uwagę klientów. Przy założeniu, że klienci przyzwyczajają się do stałej ekspozycji danego produktu, taka okolicznościowa zmiana prawie zawsze jest zauważalna, może zaciekawić, a w konsekwencji doprowadzić do sięgnięcia po dany produkt.

Jak eksponować w tym czasie wody?
W przypadku wody butelkowanej ważne jest zwiększanie liczby miejsc ekspozycyjnych w sklepie. Ważne jest również prezentowanie wody w miejscach obok najlepiej sprzedających się kategorii produktowych w tym okresie, takich jak słodycze oraz napoje alkoholowe.

Jaką strategię w tym obszarze przyjmuje Staropolanka?
Od lat obserwujemy rynek i formy ekspozycji, co pozwoliło nam przygotować dla naszych klientów kilka propozycji wspólnych promocji, które realnie przyczynią się do wzrostu sprzedaży Staropolanki i Wielkiej Pieniawy w tym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane