PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Poradnik: Jak wygrać wojnę cenową w handlu?

Autor: Maciej Kraus, Maciej Kroenke; FernPartners 24 października 2014 10:04

Poradnik: Jak wygrać wojnę cenową w handlu?

Klientom wydaje się, że potrafią dobrze zidentyfikować poziom cen w danym sklepie, jednak robią to w bardzo ogólny, schematyczny sposób i często się mylą. Co ciekawe, sklep postrzegany przez większość ludzi jako tani, może mieć w rzeczywistości wyższe ceny od pozostałych konkurentów na rynku. W poniższym artykule postaramy się przedstawić podejście do pozycjonowania i postrzegania cen poparte przykładami z rynku.

Jak nas widzą klienci?
Klienci swoją opinię o sklepie w kategorii tani/drogi, kreują głownie w oparciu o tzw. produkty cenowo opiniotwórcze. Są to podstawowe ogólnodostępne artykuły, ich cena jest łatwa do porównania i zapada w pamięć np. z racji częstych zakupów. Wszystkie te warunki spełniają m.in. bułka kajzerka, mąka, mleko czy masło. Zmiana cen tych produktów w znaczący sposób wpływa na wyobrażenie cenowe sklepu w oczach klientów.
Oprócz ceny istnieje również szereg innych elementów mogących wpływać na postrzeganie sklepu w oczach klienta. Należą do nich m.in.: opinie innych klientów, wygląd placówki, ilość promocji i gazetek produktowych, sposób eksponowania cen promocyjnych czy szerokość asortymentu. Właściciel jest w stanie wpływać na większość z wymienionych czynników, dzięki czemu w pewnym stopniu może kierować postrzeganiem cenowym klientów.

  • generał bonk 2014-10-25 13:24:31

    na wojnie nie ma wygranych

  • Gustaw 2014-10-24 17:55:07

    Sieci musza sie nauczyc, ze strategia "wszystko -1% do konkurencji" to bezsens

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7862

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane