Poradnik: Jak wykreować atmosferę świąteczną w sklepie?

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2016 13:07

Według danych firmy doradczej Cushman & Wakefield, liczba klientów odwiedzających sklepy wzrasta w stosunku do średniej z pozostałych 11 miesięcy o 10-15% - w przypadku miejscowości do 150 tys. mieszkańców, a nawet o 20-30% w dużych aglomeracjach. Zmianom tym towarzyszy zwiększenie obrotów sięgające 80-100%. Jakie elementy wystroju i materiały POS należy wykorzystać, aby utrzymać ten efekt?

By uniknąć wrażenia przeładowania sklepu ozdobami, mając do wyboru różnego typu standy, stojaki i naklejki, warto sięgać po te utrzymane w podobnych kolorach. - Z Bożym Narodzeniem tradycyjnie kojarzone są głęboka czerwień i szmaragdowa zieleń – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska. - W takim otoczeniu korzystnie wyglądają produkty w jasnych opakowaniach. Działa tu zasada kontrastu negatywnego - na ciemnym tle dobrze prezentują się wyraźnie odróżniające się od niego towary. Efekt wzmocnimy, kierując na sklepowe półki oświetlenie akcentujące – dodaje Gabryelczyk. Dodatkowo, w przypadku artykułów konfekcjonowanych, obroty można zwiększyć stosując tzw. „cross merchandising”. Polega on na lokowaniu komplementarnych propozycji w bezpośrednim sąsiedztwie. Innymi słowy, reguła sprowadza się do zestawienia ze sobą wszystkich składników potrzebnych do przygotowania wybranych potraw w jednym punkcie sklepu.

Stosunkowo prostym i skutecznym sposobem na wprowadzenie świątecznego nastroju jest dobór odpowiedniej muzyki. Według badań spokojne, ciche melodie wydłużają czas spędzany przez klientów w sklepie. Pozytywny wpływ na szereg parametrów wizyty w placówce handlowej – od poziomu satysfakcji po wartość koszyka - ma także emitowanie utworów znanych konsumentom, np. nastrojowych świątecznych przebojów. Należy jednak pamiętać o tym, by lista była wystarczająco długa i różnorodna – tak by nie wywołać odwrotnego od zamierzonego efektu znużenia i rozdrażnienia.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.