Poradnik: Jak zapobiec porzucaniu koszyków w e-sklepie

Autor: pr 29 maja 2015 10:41

Klienci porzucają pełne koszyki – to znane zjawisko powodujące, że operatorzy sklepów online tracą zyski. Jak temu zapobiec? Czego klienci oczekują od sklepów internetowych? SIX Payment Services przedstawił wyniki przeprowadzonej analizy sytuacji.

Komfort klienta na pierwszym miejscu

Decydując się na zakupy w sklepie internetowym, wybieramy oszczędność czasu oraz wygodę. Dlatego też dobry sklep e-Commerce powinien zapewnić klientowi komfort w każdym momencie procesu zakupowego.

Intuicyjność w poruszaniu się po sklepie internetowym, łatwość wyszukiwania i wyboru produktów to podstawowe cechy sklepu internetowego, które doceniają klienci. Klient chce mieć również pełen przegląd sytuacji, doceni więc możliwość sprawdzenia na jakim etapie zakupu się znajduje i jakie produkty wybrał. W tym celu powinien otrzymać dokładne informacje, najlepiej w formie graficznej, ile kroków dzieli go od zakupu, a wirtualna kasa powinna zawierać zdjęcie i podstawowe dane o wybranym produkcie. To pozwoli klientowi upewnić się, czy rzeczywiście wybrał właściwy rozmiar czy kolor produktu.

Klienci potrzebują też  przejrzystych informacji dotyczących spodziewanego dnia dostawy oraz kosztu wysyłki. Dlatego też wszystkie koszty powinny być widoczne już od momentu rozpoczęcia procesu zakupowego. Jeżeli sklep oferuje kody rabatowe lub promocje, powinien zadbać o to, by były ważne. Jeżeli klienci szukają promocji, których nie można znaleźć, z pewnością zrezygnują z zakupu. A jeśli kupujący wciąż będzie miał wątpliwości i dodatkowe pytania? Powinien łatwo znaleźć dane kontaktowe na stronie sklepu. Sprawna obsługa to szybka reakcja na zapytania e-mailowe i dobry kontakt telefoniczny.

Klient potrzebuje swobody

Stres jest przeciwnikiem udanych zakupów. Klient powinien mieć poczucie, że w każdej chwili ma możliwość cofnięcia się o krok, na przykład, aby przerwać proces płatniczy i kontynuować zakupy. Powinien też wiedzieć, że może dokonać zmian w zamówieniu. Swoboda to również brak konieczności rejestrowania się w sklepie. Wbrew pozorom, niezarejestrowani użytkownicy to znaczna grupa potencjalnych klientów, którzy mogą przyczynić się do widocznego wzrostu obrotów.

Bezpieczeństwo to priorytet

Właściwe obchodzenie się z danymi to podstawowa kwestia w budowaniu zaufania. Dlatego niezbędny jest wybór najwyższych standardów bezpieczeństwa, które pozwolą chronić sklep oraz klientów przed nadużyciami. Strona sklepu internetowego, poprzez którą zbierane są dane klienta powinna być zabezpieczona protokołem SSL. Standard 3-D Secure zastosowany przez operatora płatności („Verified by Visa”, „MasterCard SecureCode” lub „American Express SafeKey”) wzmocni poziom tych zabezpieczeń, umożliwiając dodatkowe uwierzytelnienie w momencie podawania danych karty. Sklep internetowy powinien również wybrać takie rozwiązanie płatnicze, które posiada certyfikat PCI DSS. Warto umieścić pieczęć certyfikatu w widocznym miejscu na stronie sklepu, ponieważ pomaga to budować poczucie bezpieczeństwa klienta.

  • Marta 2015-05-29 14:07:08

    osobiście zdarza mi się to w e-sklepach,w których nie można znaleźć kosztu przesyłki. Dopiero pod koniec gdy trzeba zaakceptować zakupy ten koszt się pojawia. Jeśli uważam ,że koszt przesyłki jest za duży nie kontynuuje zakupów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.