Poradnik: Jak zbudować dobrą relację z klientem w zakupach online

Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee 8 grudnia 2015 09:48

Według badań przeprowadzonych przez SalesBee 76 proc. klientów sklepów internetowych w Polsce to klienci uśpieni – czyli tacy, którzy tylko raz dokonali zakupu i nie wrócili więcej do sklepu. Jak zatem zbudować lojalność i przywiązanie nowego konsumenta oraz sprawić by wracał?

 

Kontakt z nowym klientem można porównać do nawiązywania znajomości w życiu prywatnym. Pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie dla przyszłych relacji i mamy tylko jedną szansę, aby dobrze wypaść. Klient, który nie będzie zadowolony z chociaż jednego aspektu zakupu już więcej do nas nie wróci. Udane pierwsze zakupy to szansa do nawiązania długotrwałej relacji z nowym gościem naszego serwisu i okazja do prezentacji atrakcyjnej oferty, która skłoni do regularnych odwiedzin.

Jeżeli klient właśnie zrobił u nas pierwsze zakupy, powinniśmy zadbać o to, aby był świadomy, że jest dla nas ważny, a nie jest tylko jednym z wielu. Sposobem na to jest kontakt telefoniczny. W czasie krótkiej rozmowy możemy  podziękować za dokonanie pierwszej transakcji, potwierdzić dane adresowe i zapewnić, że w razie wszelkich pytań i wątpliwości jesteśmy do dyspozycji. Wielu klientów doceni  indywidualne podejście. Oczywiście napotkamy na swojej drodze i takich, którzy nasz entuzjazm ocenią jako nachalny. Anonimowość i oszczędność czasu to przecież podstawowe zalety zakupów online, ale w większości przypadków zostanie to odebrane pozytywnie, ponieważ pokazujemy, że zależy nam na kliencie, jego zadowoleniu oraz że chętnie wysłuchamy jego opinii.

Wbrew pozorom takie podejście wcale nie jest czasochłonne, pod warunkiem, że robimy to systematycznie. Osobisty kontakt z kupującym pozwala nam też wyeliminować błędy przy wysyłce zamówienia i może obniżyć liczbę nieodebranych lub zwracanych paczek.  

Głównym kanałem komunikacji z klientem jest poczta elektroniczna. Jest to wygodna forma, która pozwala obsłużyć dużą ilość odbiorców komunikatu. Niektórzy postrzegają wysyłanie newsletterów mailowych jako narzucanie się, nachalność, ale tak naprawdę to bardzo ważny kanał budowania świadomości naszej marki i idealny sposób na stworzenie oraz umocnienie więzi z klientem. Należy oczywiście pamiętać, że nasz odbiorca musi mieć możliwość wypisania się z subskrypcji. Taka opcja powinna być zawarta w stopce każdego newslettera jaki wysyłamy i nie tylko dlatego że tak nakazuje ustawa, ale też dlatego aby docierać tylko do tych który tego chcą.

Wiadomości muszą być uszyte na miarę. Z nowoczesnym narzędziem kategorii sales booster można bardzo łatwo i szybko tworzyć newslettery do wybranych grup, personalizować ich zawartość, planować wysyłki na podstawie reakcji na poprzednie kampanie. Narzędzie oferuje gotowe szablony mailingów oraz specjalny kreator graficzny do ich samodzielnego projektowania.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.