Poradnik: Jak zbudować zaufanie klienta e-sklepu

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2016 10:15

Dobry dobór produktów, estetyczne zdjęcia, łatwy proces zakupowy i sprawna wysyłka – wydaje się, że to przepis na udany sklep internetowy. Otóż nie do końca. Istnieje jeszcze kilka drobnych elementów, które mają wielką wagę dla kupujących. Shoper tłumaczy, jak zbudować zaufanie klienta e-sklepu.

O ile wymiernym wyznacznikiem sukcesu sklepu internetowego jest przychód, to wiarygodną ocenę skuteczności internetowego kanału sprzedaży daje konwersja. Czyli odsetek wejść do sklepu kończących się dokonaniem zakupu. Ma na nią wpływ wiele czynników, takich jak reklama czy krótka ścieżka zakupowa. Oprócz tych oczywistych, warto wymienić trzy, które budują zaufanie klienta do sklepu, a co za tym idzie, wpływają na jego decyzję o zakupie.

Z badań przeprowadzonych przez GlobalSign wynika, że dziewięciu na dziesięciu internautów prędzej zaufa stronie, która posiada certyfikaty bezpieczeństwa. 84 proc. klientów e-sklepów porzuci koszyk, jeśli ich dane nie będą przesyłane przez szyfrowane połączenie. – Kwestia bezpieczeństwa to ważny element tworzenia własnego e-sklepu. Jego pominięcie może skutkować utratą części klientów – tych, którzy nie zaryzykują zakupów w sklepie bez certyfikatów – tłumaczy Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu w firmie Dreamcommerce S.A. Podstawowy i najbardziej popularny certyfikat to SSL (Secure Sockets Layer). Gwarantuje on bezpieczne połączenie, podczas którego, od momentu wejście na stronę do chwili jej opuszczenia, wszystkie dane i transakcje klienta są szyfrowane. Certyfikat SSL wpływa również na widoczność w wyszukiwarce – Google lepiej pozycjonuje strony zabezpieczone. Jest też wymagany do założenia sklepu na Facebooku.

Wiarygodność sklepu buduje jego własna domena. O dobry adres sklepu trzeba się zatroszczyć na samym początku, bo nagła zmiana domeny spowoduje stratę zaufania klientów i pozycji w Google. Klient i wyszukiwarka lepiej zapamiętają dobry, oryginalny adres. Łatwiej im to przyjdzie, jeśli w nazwie sklepu nie będzie zbędnych słów, myślników, cyfr. Właściciel sklepu powinien również pomyśleć o wykupieniu najpopularniejszych domen zarówno z końcówką .pl jak i .com, żeby wyeliminować potencjalne działania konkurencji.

Regulamin sklepu to świętość – zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku, każdy właściciel sklepu internetowego jest zobligowany do zamieszczenia na stronie sklepu regulaminu świadczenia usług kupującym. Dziś klienci są na tyle świadomi swoich praw, że nie dokonają zakupu online, nie sprawdziwszy wcześniej zasad zwrotów czy reklamacji. Ponadto istnieją zapisy, które w regulaminie muszą się znaleźć, m.in. prawo do odstąpienia od umowy zawieranej na odległość w ciągu 14 dni.

- Wiarygodność sprzedawcy, przekonanie, że dane i transakcje są bezpieczne, a w przypadku komplikacji z zamówieniem, możliwość jego zwrotu, to czynniki, które dają klientowi poczucie bezpieczeństwa i rekompensują brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, charakterystycznego dla zakupów stacjonarnych. Dlatego o regulaminie, domenie i certyfikatach bezpieczeństwa warto pomyśleć już w momencie zakładania sklepu – tłumaczy Tomasz Tybon z Dreamcommerce.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.